1
|
Lebo by bolo v ich záujme, keby peklo neexistovalo. Keby zlodeji mohli, iste by zlikvidovali políciu. Podobne ľudia, ktorí pociťujú blízkosť „zápalnej šnúry", sú ustavične ochotní tvrdiť a robiť všetko možné i nemožné, aby si nahovorili, že peklo neexistuje. Cítia, že ak existuje, potom je pripravené pre nich. Aby si dodali odvahy, snažia sa presvedčiť i druhých. V tzv. vedeckých spisoch a rôznych filozofických úvahách opakujú a zdôrazňujú, že peklo nemôže jestvovať. Vďaka tejto vlastnej a halas-nej reklame prichádzajú k záverom, že ľudia už v peklo neveria, a že teda ani my nemusíme v peklo veriť.
Veľkými „odborníkmi" v tomto ohľade boli voltairovci. Svojou filozofiou, mudrovaním a sofistikou dokazovali, že nieto Boha, nieto neba, teda nieto ani pekla. Predkladali svoje úvahy ako hotové faktá. A napriek tomu vieme z dejín, že všetci, jeden po druhom, pred smrťou, zachvátení strachom, odvolávali svoje tvrdenia, spovedali sa, prosili o odpustenie Boha i ľudí. Jeden z nich, Dide-rot, píše o smrti d'Alamberta: „Keby som nebol pri jeho smrteľnej posteli, iste by všetko odvolal. Domáhal sa kňaza, ale jeho okolie to zamedzilo."
Každý vie, že profesionálny neznaboh, Voltaire, sa na smrteľnej posteli dva, tri razy domáhal, aby mu poslali kňaza z chrámu St. Sul****. Jeho žiaci ho obklopili tak tesne, že kňaz sa k umierajúcemu nedostal. Pred smrťou bol preto zúfalý, zúril a hlasno nadával. Ešte dnes možno vidieť v Paríži izbu, kde sa odohrala táto tragická scéna.
Tí, čo najviac kričia proti peklu, veria v neho tak ako my. Keď sa priblíži smrť, padne im maska z tváre a zrazu vidno, čo je pod ňou. Bojazlivosť, strach, ba i ľútosť. Nechoďme ďaleko. Aj JUDr. Gustáv Husák, bývalý prezident republiky, v očiach miliónov neverec, pred smrťou poprosil o kňaza a prijal sviatosti zomierajúcich. Keď sa už takíto velikáši sklonia pred večnými pravdami, čo potom ostatní?Kto nechce peklo
Skazené srdce sa pekla bojí. Ten, kto nechce opustiť svoj nemravný život, veľmi ochotne povie, že pekla nieto. Človeku, ktorého srdce, predstavy, zmysly, denné zvyky opanuje nezriadená láska, tomu hovoriť o pekle, je ako hádzať hrach o stenu. V ťažkej situácii sa nachádzajú ľudia bohatí. Zriecť sa striebra, zlata, neoprávnene nadobudnutého majetku, je skoro nemožné Radšej tisíc raz zomrieť. Radšej do pekla, ako vrátiť peniaze alebo majetok.
Pred nedávnom zastrelil v Rakúsku žalovaný svojho protivníka, jeho príbuzných, dvoch sudcov, advokáta, spolu bolo šesť mŕtvych. Prečo? Pre desať centimetrový plot. Príčina: nenávisť.
Vermi Často počuť: „Nikto sa ešte z druhého sveta nevrátil a jestvovanie pekla nepotvrdil." A keby sa vrátil, čo sa napokon i stalo, kto by mu uveril? Ilúzie o návrate z pekla veľmi názorne vykreslil sám Pán Ježiš.
Istého dňa, keď vchádzal s učeníkmi do Jeruzalema, kráčali popri dome, ktorého základy možno vidieť i dnes. Dom patril pred nedávnom zosnulému, veľmi bohatému farizejovi. Bez toho aby ho menoval, využil Ježiš túto príležitosť, aby svojich učeníkov poučil: „Bol istý bohatý človek. Obliekal sa do purpuru a jemného plátna a každodenne prepychovo hodoval. Pri jeho bráne líhal akýsi žobrák, menom Lazár, plný vredov. Túžil nasýtiť sa odrobinkami, čo padali z boháčovho stola, a len psy prichádzali a lízali mu vredy. Keď žobrák umrel, anjeli ho zaniesli do Abrahámovho lona Zomrel aj boháč a pochovali ho.
A keď v pekle v mukách pozdvihol oči, zďaleka videl Abraháma a Lazára v jeho lone. I zvolal: ,Otec Abrahám zľutuj sa nado mnou a pošli Lazára, nech si namočí aspoň koniec prsta vo vode a zvlaží mi jazyk, lebo sa hrozne trápim v tomto plameni!' Abrahám mu však odpovedal: ,Synu, spomeň si, že si dostal všetko dobré za svojho života a Lazár zasa iba zlé. Teraz sa on tu teší a ty sa trápiš. A okrem toho je medzi nami a vami veľká priepasť, takže nik - čo ako by chcel - nemôže prejsť odtiaľto k vám ani tamodtiaf prekročiť k nám.' Tu povedal: ,Prosím ťa, Otče, pošli ho do domu môjho otca. Mám totiž piatich bratov; nech ich zaprisahá, aby sa nedostali aj oni na toto miesto múk.' Abrahám mu odpovedal: ,Majú Mojžiša a Prorokov, nech ich počúvajú!' Ale on vravel: „Nie, otec Abrahám. Ak príde k nim niekto z mŕtvych, budú robiť pokánie.' Odpovedal mu: ,Ak nepočúvajú Mojžiša a Prorokov, neuveria, ani keby niekto z mŕtvych vstal!' (Lk 16, 20 n.)" Lepšie, výraznejšie a krajšie to už podať nemožno.
Dnes by Abrahám povedal možno toto: „Majú prikázania, majú kňazov i biskupov, príklady svätých i mučeníkov, majú bohatú literatúru, ak im ani to nestačí, potom sa o pravde presvedčia po svojej smrti."
Vyššie uvedené vážne slová Božského Spasiteľa sú odpoveďou na ilúzie tých ľudí, ktorí miesto toho, aby sa obrátili, požadujú novšie a novšie zázraky a návraty z druhého sveta. Práve tak to robili i židia. Boli svedkami vzkriesenia Lazára v Betánii a aké boli ich závery?" Čo máme robiť, celý svet ide za ním. Zabime ho!" Neskoršie svätý Peter i apoštoli robili podobné zázraky. A záver?: „Títo mužovia robia zázraky, to nemôžeme poprieť. Predvolajme ich a zakážme im kázať v mene Ježiša Krista." To bolo všetko. Nič viac. Pre seba neprijali žiaden pozitívny záver.
Diderot, svetová kapacita minulého storočia, bezočivý francúzsky bezbožník, povedal: ,AJ keď celý Paríž jedného dňa príde ku mne a povie, že videli človeka vstať z mŕtvych, skôr uverím, že celý Paríž je nenormálny, ako by som priznal, že sa stal zázrak." Pravda, človek takéhoto kalibru je dosť zriedkavý, ale aj dnešné tendencie sú podobné.
Skutočný zázrak zažil i nemalý ateista, Emil Zola. Bol v Lurdoch, na vlastné oči uvidel zázračné uzdravenie, a predsa neuveril.
Človeka, ktorý žije korektne, ani nenapadne, aby popieral peklo. Kresťania, ktorí žijú čisto, svedomito si plnia svoje povinnosti, žijú podľa učenia viery, nemajú pochybnosti o pekle.
|
|
|
2
|
|
1. Astax1 06.04.2013, 12:07
Lebo by bolo v ich záujme, keby peklo neexistovalo. Keby zlodeji mohli, iste by zlikvidovali políciu. Podobne ľudia, ktorí pociťujú blízkosť „zápalnej šnúry", sú ustavične ochotní tvrdiť a robiť všetko možné i nemožné, aby si nahovorili, že peklo neexistuje. Cítia, že ak existuje, potom je pripravené pre nich. Aby si dodali odvahy, snažia sa presvedčiť i druhých. V tzv. vedeckých spisoch a rôznych filozofických úvahách opakujú a zdôrazňujú, že peklo nemôže jestvovať. Vďaka tejto vlastnej a halas...
▲
06.04.2013, 12:16
|
Bertrand Russell povedal: Ako som už povedal, kedysi mal pojem „kresťanstvo“ význam oveľa jednoznačnejší. Zahrnoval napr. vieru v peklo. Viera vo večný pekelný oheň patrila k základným článkom kresťanskej viery ešte v dobe dosť nedávnej. Vo Veľkej Británii, ako je vám známe, prestala byť základným článkom viery z rozhodnutia Tajnej rady, pričom arcibiskup z Canterbury aj arcibiskup z Yorku (obidvaja členovia Tajnej rady) vyjadrili s týmto rozhodnutím zásadný nesúhlas. Keďže však vo Veľkej Británii rozhodujú aj o náboženských otázkach s konečnou platnosťou parlamentné zákony, podarilo sa Tajnej rade presadiť svoje stanovisko bez ohľadu na názory Ich Cirkevných Milostí a vieru v peklo anglický kresťan už nevyhnutne nemusí vyznávať. Preto ani ja nebudem trvať na tom, že kresťan musí veriť v peklo.
odkaz
|
|
|
22
|
|
2. 06.04.2013, 12:16
Bertrand Russell povedal: Ako som už povedal, kedysi mal pojem „kresťanstvo“ význam oveľa jednoznačnejší. Zahrnoval napr. vieru v peklo. Viera vo večný pekelný oheň patrila k základným článkom kresťanskej viery ešte v dobe dosť nedávnej. Vo Veľkej Británii, ako je vám známe, prestala byť základným článkom viery z rozhodnutia Tajnej rady, pričom arcibiskup z Canterbury aj arcibiskup z Yorku (obidvaja členovia Tajnej rady) vyjadrili s týmto rozhodnutím zásadný nesúhlas. Keďže však vo Veľkej Britán...
▲
06.04.2013, 15:48
|
pravi krestania su len kaatolici, anglikani su heretici a schizmatici
|
|
|
54
|
|
1. Astax1 06.04.2013, 12:07
Lebo by bolo v ich záujme, keby peklo neexistovalo. Keby zlodeji mohli, iste by zlikvidovali políciu. Podobne ľudia, ktorí pociťujú blízkosť „zápalnej šnúry", sú ustavične ochotní tvrdiť a robiť všetko možné i nemožné, aby si nahovorili, že peklo neexistuje. Cítia, že ak existuje, potom je pripravené pre nich. Aby si dodali odvahy, snažia sa presvedčiť i druhých. V tzv. vedeckých spisoch a rôznych filozofických úvahách opakujú a zdôrazňujú, že peklo nemôže jestvovať. Vďaka tejto vlastnej a halas...
▲
08.04.2013, 05:13
|
Preto, preci niektori popieraju 7 hlaveho draka...
|
|
|
3
|
Vlado kresťan musí veriť peklo a nebo lebo tieto miesta naozaj existujú priložím jeden príbeh ktorý sa naozaj stal ak chceš tak si ho prečítaj ale bol by som rád ak si to prečítaš.
Svedectvo zatrateného
Mŕtvy sa vrátil z miesta zatratenia nie preto, aby ho opustil, ale aby vydal svedectvo, že peklo jestvuje.
Táto udalosť priviedla svätého Bruna k nekompromisnému nasledovaniu Ježiša Krista. Všetko sa to odohralo v Paríži. Prípad bol podrobený prísnej kritike a podložený mnohými svedectvami, preto je jeho historická vierohodnosť nesporná. Prípad sa odohral za bieleho dňa, v prítomnosti tisícov svedkov.
V roku 1082 v Paríži zomrel v tých časoch známy a slávny univerzitný vedec Rajmond Diocrés. Bol všeobecne uznávaný a obdivovaný. Práve v tom čase sa tu zdržiaval aj Bruno, tiež talentovaný učenec, známy po celej Európe, kanonik a predstavený katedrálnej školy v Kolíne. Účasť na pohrebe slávneho kolegu považoval za svoju povinnosť. Mŕtvolu Rajmunda Diocrésa uložili vo veľkej sále pri chráme Notre Dame. Podľa vtedajšieho zvyku bol mŕtvy prikrytý bielou plachtou. Sála bola počas obradu preplnená do posledného miesta.
V okamžiku, keď sa začalo čítať ofícium za zomrelých, pri slovách „Odpovedz mi, aké veľké a početné sú tvoje hriechy,” ozval sa hlas: „Spravodlivým súdom Božím som bol obžalovaný.” Prítomní priskočili k mŕtvole a nadvihli plachtu. Mŕtvy ležal stuhnutý a nehybný, úplne bez života. Na chvíľu prerušený obrad sa opakoval. Prítomní však už bolí rozrušení a nastrašení.
Pohrebné ofícium sa začalo znova, no keď došli k miestu: „Odpovedz mi, aké veľké a početné sú tvoje hriechy,“ mŕtvy sa pred očami všetkých zdvihol a silným, jasným hlasom prehovoril: „Spravodlivým súdom Božím bol som odsúdený” a padol dole. Hrôza a strach dosiahli vrcholu. Lekári konštatovali smrť. Mŕtvola bola stuhnutá a studená. V pohrebných obradoch sa už nepokračovalo, ofícium odložili na nasledujúci deň.
Cirkevné autority si nevedeli rady. Jedni tvrdili, že je zatratený, preto už modlitieb nepotrebuje. Druhí a tej mienky bol aj biskup, uvažovali, že všetci raz budeme odsúdení, ale ako, to nevieme. Biskup rozhodol, že pohreb sa odkladá na zajtra.
Nasledujúceho dňa sa obrady začali znova. Bruno so svojimi sprievodcami bol prítomný tak ako včera. Nielen celá univerzita, ale kto len v Paríži mohol, ponáhľal sa do Notre Dame.
Ofícium začalo znovu. Na tom istom mieste, pri čítaní „Odpovedz mi, aké veľké a početné sú tvoje hriechy,“ sa učencovo telo opäť vzpriamilo a Dr. Rajmond Diocrés s neopísateľným výrazom tváre zvolal: „Spravodlivým súdom Božím som zatratený!” Po týchto slovách mŕtvola padla a už navždy ostala nehybná.
Prípad bol už jasný. Komentár nebolo treba. Kapitulárny biskup vydal pokyn, aby od mŕtvoly odňali hodnostné insígnie a odovzdali ju správe Montfaucon.
Pri odchode z chrámu sa 45-ročný Bruno neodvolateľné rozhodol opustiť svet a odobral sa so svojimi šiestimi spoločníkmi do Grande Chartreuse, kde sa odrezaní od sveta, úplne zasvätili Bohu.
Toto je prípad, keď sa mŕtvy vrátil z miesta zatratenia nie preto, aby ho opustil, ale aby vydal svedectvo, že peklo jestvuje.
|
|
|
44
|
|
3. Astax1 06.04.2013, 12:19
Vlado kresťan musí veriť peklo a nebo lebo tieto miesta naozaj existujú priložím jeden príbeh ktorý sa naozaj stal ak chceš tak si ho prečítaj ale bol by som rád ak si to prečítaš.
Svedectvo zatrateného
Mŕtvy sa vrátil z miesta zatratenia nie preto, aby ho opustil, ale aby vydal svedectvo, že peklo jestvuje.
Táto udalosť priviedla svätého Bruna k nekompromisnému nasledovaniu Ježiša Krista. Všetko sa to odohralo v Paríži. Prípad bol podrobený prísnej kritike a podložený...
▲
06.04.2013, 18:08
|
Ja som počul trochu inú verziu príbehu, ale ok. Na tomto príbehu sa mi zdajú dve veci veľmi divné:
1.pýtali sa mŕtveho
2.verili, že odpovedal mŕtvy, pritom nemohol odpovedať mŕtvy, ale jedine diabol
Čiže oni vlastne uverili diablovi, ale v tom vidím ďalší problém, ako diabol odpovedal:
1. Diabol svojou odpoveďou podmienil generálnu spoveď / pokánie. Išlo mu pritom o spásu ľudí? Diablovi?
2. V písme sa hovorí, že iba Ježiš Kristus je pravda a diabol klame, je otec lží (Ján 8:44).
3. Spása je z viery, nie zo skutkov bez viery, nie zo skutkov zo strachu.
|
|
|
46
|
|
44. milky945 06.04.2013, 18:08
Ja som počul trochu inú verziu príbehu, ale ok. Na tomto príbehu sa mi zdajú dve veci veľmi divné:
1.pýtali sa mŕtveho
2.verili, že odpovedal mŕtvy, pritom nemohol odpovedať mŕtvy, ale jedine diabol
Čiže oni vlastne uverili diablovi, ale v tom vidím ďalší problém, ako diabol odpovedal:
1. Diabol svojou odpoveďou podmienil generálnu spoveď / pokánie. Išlo mu pritom o spásu ľudí? Diablovi?
2. V písme sa hovorí, že iba Ježiš Kristus je pravda a diabol klame, je ot...
▲
07.04.2013, 10:40
|
milky
Bohužiaľ znova si to nepochopil. V okamžiku, keď sa začalo čítať ofícium za zomrelých, pri slovách „Odpovedz mi, aké veľké a početné sú tvoje hriechy,” ozval sa hlas: „Spravodlivým súdom Božím som bol obžalovaný.”.Nikto nečakal že odpovie, je to skôr otázka na ktorá sa neodpovedá.
Ked zomrelí odpovedal spoznali jeho hlas a tak sa bežali pozrieť do truhly.
Na začiatku je napísaná veta: Mŕtvy sa vrátil z miesta zatratenia nie preto, aby ho opustil, ale aby vydal svedectvo, že peklo jestvuje.
Ty píšeš že nemohol odpovedať mŕtvy a to už prečo?Prišiel dať svedectvo o tom že peklo existuje alebo si myslíš že by diabol podával svedectvo o tom že peklo naozaj je? To by potom išiel sám proti sebe ved jeho úlohou je aby ludia neverili na neho a na peklo!
|
|
|
50
|
|
46. Astax1 07.04.2013, 10:40
milky
Bohužiaľ znova si to nepochopil. V okamžiku, keď sa začalo čítať ofícium za zomrelých, pri slovách „Odpovedz mi, aké veľké a početné sú tvoje hriechy,” ozval sa hlas: „Spravodlivým súdom Božím som bol obžalovaný.”.Nikto nečakal že odpovie, je to skôr otázka na ktorá sa neodpovedá.
Ked zomrelí odpovedal spoznali jeho hlas a tak sa bežali pozrieť do truhly.
Na začiatku je napísaná veta: Mŕtvy sa vrátil z miesta zatratenia nie preto, aby ho opustil, ale aby vydal svedectvo, že p...
▲
07.04.2013, 17:14
|
Chceš dokázať peklo na základe svedectva o pekle, ale aj to svedectvo o pekle musíš najskôr dokázať, že je pravdivé. Aby sa ti nestalo, že dokazuješ blud bludom, lebo veriť, že existuje nekonečné peklo múk je to isté ako veriť, že sa ozval hlas mŕtveho, že mŕtvy ožil, aby podal svedectvo o pekle.
Tvrdím, že nemohol odpovedať mŕtvy. Prečo? Pretože by musel byť vzkriesený a to pri každej otázke na jeho hriechy zas a znovu. Pritom boli tri otázky, dve prvý deň, tretia druhý deň. Ale podľa Písma vzkriesenie ľudí je hromadná a jednorázová záležitosť, nie individuálna a opakovaná. Pozri Ján 5,28: „Nedivte sa tomu, lebo prijde hodina, v ktorú všetci, ktorí sú v hroboch, počujú jeho hlas, a vyjdú tí, ktorí dobre činili, na vzkriesenie života, ale tí, ktorí zle robili, na vzkriesenie súdu.“.
Neviem čo je ofícium, ale pýtať sa mŕtveho na jeho hriechy je dosť scestné. Je to ako divadelné predstavenie, ako šou, v ktorej sa očakávajú zázraky, že mŕtvy odpovie. Tak do tejto šou Boh zasiahol, lebo už sa nato nemohol pozerať. Žili v bludoch, tak im Boh pridal ešte ďalší, lebo si nevážili pravdu. Viď 2. Sol. 2,11: „a preto im Bôh pošle mocné pôsobenie bludu, aby uverili lži“. Existuje ešte lepšie písmo nato, ale neviem ho momentálne nájsť, možno dodám neskôr.
|
|
|
51
|
|
50. milky945 07.04.2013, 17:14
Chceš dokázať peklo na základe svedectva o pekle, ale aj to svedectvo o pekle musíš najskôr dokázať, že je pravdivé. Aby sa ti nestalo, že dokazuješ blud bludom, lebo veriť, že existuje nekonečné peklo múk je to isté ako veriť, že sa ozval hlas mŕtveho, že mŕtvy ožil, aby podal svedectvo o pekle.
Tvrdím, že nemohol odpovedať mŕtvy. Prečo? Pretože by musel byť vzkriesený a to pri každej otázke na jeho hriechy zas a znovu. Pritom boli tri otázky, dve prvý deň, tretia druhý deň. Ale podľa ...
▲
07.04.2013, 18:21
|
milky
Je zbytočné ti niečo vysvetlovať lebo ty veríš len sebe.Ale tak koniec koncov raz sa o tom presvedčíš a uvidíš aká veľká je Božia moc.
|
|
|
53
|
|
51. Astax1 07.04.2013, 18:21
milky
Je zbytočné ti niečo vysvetlovať lebo ty veríš len sebe.Ale tak koniec koncov raz sa o tom presvedčíš a uvidíš aká veľká je Božia moc.
▲
07.04.2013, 18:43
|
51: Ja verím Písmu, Slovu Božiemu, nie sebe, nie dogme, nie človeku.
|
|
|
55
|
|
53. milky945 07.04.2013, 18:43
51: Ja verím Písmu, Slovu Božiemu, nie sebe, nie dogme, nie človeku.
▲
08.04.2013, 13:11
|
milky
Neveríš dogme a ani Cirkvi?
Ked neveríš Cirkvi tak neveríš Ježišovi Kristovi lebo Cirkev je mystické telo Krista.A ked Cirkev čiže Kristus vydá dogmu tak sa má tomu veriť!
|
|
|
4
|
Ale mám pre vás výbornú správu pokiaľ ešte žiješ môžeš ľutovať a bude ti odpustené.
Ale po smrti je už neskoro.
Preto máte ešte čas aby ste sa nedostali na miesto ktoré bolo vytvorené pre satana a jeho anjelov.
|
|
|
5
|
Prečo niektorí popieraju peklo?
Nadpis ma rozosmial. Tam kde je diabol, tam sa zjavi peklo. Miesto nik nepozna. Peklo siri kazda z osobnosti bozstva v svojej prítomnosti.
A krom toho, kto ako veci rpijme, tak ich má. Ved su tu aj uchylovia milujuci utrpenie a oddavajuci sa slasti sposobovanej im utrpenim.
Tak ma napada, preco sa Jezis nechal ukrizovat prial si trpiet ? mal z toho nejaky pozitok?
( vo vedach je jeden príbeh o ksatrijskych vladcoich, tkorých pozabijal 7 krat isty vladca , ktorý bol inkarnaciou Boha, a to rpeto, lebo si priali trpiet v pekle, kedze jeho aspekty sirili sovjim sposobom nadvlady)
Ja jednoducho nemam ako prijat veci, kedze dusi- zivej dusi nedokaze uskodit nic, ani palmen ohna, ani príval vod, ani chlad, ani nic z toho, co fyzikalne telo pozna, ako neprijemne.
Takze peklo je realitou hmotneho sveta, ziadneho duchovneho. Trpiet je mozne max tak mentalne pre puta s hmotnym telom, ktorych sa dusa nedokazala zbavit. ALe i v tom by som videl len isty ucel.
|
|
|
6
|
Viera, že Boh, o ktorom je napísané, že je láska, vytvoril miesto večných múk sa mi bridí nie preto, že by som sa chcel vyhnúť pravde, ale preto, že odporuje spravodlivosti. Trestať niekoho za 80 rokov neposlušnosti večným nekonečným trestom je nespravodlivé. Preto neverím v také peklo, ako o ňom hovoríš. Spravodlivý trest je to, keď Boh danému človeku nedaruje večný život. Dostatočný trest je smrť bez vyhliadky na večný život.
|
|
|
8
|
|
6. Slušný človek 06.04.2013, 12:43
Viera, že Boh, o ktorom je napísané, že je láska, vytvoril miesto večných múk sa mi bridí nie preto, že by som sa chcel vyhnúť pravde, ale preto, že odporuje spravodlivosti. Trestať niekoho za 80 rokov neposlušnosti večným nekonečným trestom je nespravodlivé. Preto neverím v také peklo, ako o ňom hovoríš. Spravodlivý trest je to, keď Boh danému človeku nedaruje večný život. Dostatočný trest je smrť bez vyhliadky na večný život.
▲
06.04.2013, 12:45
|
Zaujimave, dal si sa na studovanie indickych véd? Pretoze toto su názory stade.
|
|
|
23
|
|
6. Slušný človek 06.04.2013, 12:43
Viera, že Boh, o ktorom je napísané, že je láska, vytvoril miesto večných múk sa mi bridí nie preto, že by som sa chcel vyhnúť pravde, ale preto, že odporuje spravodlivosti. Trestať niekoho za 80 rokov neposlušnosti večným nekonečným trestom je nespravodlivé. Preto neverím v také peklo, ako o ňom hovoríš. Spravodlivý trest je to, keď Boh danému človeku nedaruje večný život. Dostatočný trest je smrť bez vyhliadky na večný život.
▲
06.04.2013, 15:49
|
a ked Ta za tri minuty zlocinu, napr. ked niekoho zavrazdis stat moze odsudit na trest smrti?
|
|
|
36
|
|
23. 06.04.2013, 15:49
a ked Ta za tri minuty zlocinu, napr. ked niekoho zavrazdis stat moze odsudit na trest smrti?
▲
06.04.2013, 16:47
|
Integrista,23
1. to je ľudská "spravodlivosť" a my tu predsa hovoríme o dokonalej Božej spravodlivosti.
2. v Izraeli predsa platilo oko za oko , zub za zub, smrť za smrť. Ale bol to predsa Ježiš, Boží Syn, ktorý nám ešte lepšie ukázal, aký je v skutočnosti Boh milosrdný a spravodlivý (Odpúšťajte tým, ktorí vás prenasledujú, aby ste boli dokonalí, ako je dokonalý váš Otec v nebesiach)
3. dnes je svetská "spravodlivosť" skôr taká, že za vraždu dostaneš 10 rokov a to ti ešte tretinu odpustia za dobré správanie.
4. neviem, či si ma pochopil, čo som hovoril. Je rozdiel, keď aj za tri minúty zločinu dostaneš smrť, kde už nie si ďalej trestaný a netrpíš, alebo aj za 80 rokov konania zla dostaneš večný trest , kde donekonečna pociťuješ trápenie a nepohodu!!!
|
|
|
7
|
Na čo by Boh neustále udržiaval večne v existencii zlo a tých ktorí sa k nemu priklonili. Na čo by to bolo dobré?
|
|
|
24
|
|
7. Slušný človek 06.04.2013, 12:45
Na čo by Boh neustále udržiaval večne v existencii zlo a tých ktorí sa k nemu priklonili. Na čo by to bolo dobré?
▲
06.04.2013, 15:50
|
nesmrtelnost duse Ti nieco hovori?
|
|
|
37
|
|
24. 06.04.2013, 15:50
nesmrtelnost duse Ti nieco hovori?
▲
06.04.2013, 16:53
|
Inegrista,24, hovorí, ale neviem, či existuje. Nie som si istý, že by Boh vytvoril ľudskú dušu tak, že by ju nemohol zničiť a keď , tak len tak, že by ju nekonečne trápil. Neber to v zlom, možno, že to niekedy pochopím, ak je to pravda.
|
|
|
9
|
Nechápem,ako môže niekto s takou ľahkosťou hovoriť o večnom mučení. Viete si vôbec, vy ľudia , ktorí trpíte možno 10, možno 20 rokov predstaviť, že niekto je vystavený večnému utrpeniu? Ja (zatiaľ) v takého Boha neverím. Verím, že Boh je láska, je aj trestajúci. Ale je rozdiel potrestať usmrtením a večnou neexistrenciou a je rozdiel potrestať večným mučením.
|
|
|
26
|
|
9. Slušný človek 06.04.2013, 12:49
Nechápem,ako môže niekto s takou ľahkosťou hovoriť o večnom mučení. Viete si vôbec, vy ľudia , ktorí trpíte možno 10, možno 20 rokov predstaviť, že niekto je vystavený večnému utrpeniu? Ja (zatiaľ) v takého Boha neverím. Verím, že Boh je láska, je aj trestajúci. Ale je rozdiel potrestať usmrtením a večnou neexistrenciou a je rozdiel potrestať večným mučením.
▲
06.04.2013, 15:51
|
Takze, ci veris v Boha, to posudzujes podla toho, ci Ti je sympaticky? Dost detske, nezda sa Ti?
|
|
|
32
|
|
26. 06.04.2013, 15:51
Takze, ci veris v Boha, to posudzujes podla toho, ci Ti je sympaticky? Dost detske, nezda sa Ti?
▲
06.04.2013, 16:13
|
Je to menej detské, ako byť poslušnou ovečkou a veriť to, čo ti naservíruje na tanieri aj s prílohou nejaká cirkev. Ale to chápem, je pohodlnejšie ako aktívne hľadať pravdu a snažiť sa o jej porozumenie.
|
|
|
33
|
|
32. milky945 06.04.2013, 16:13
Je to menej detské, ako byť poslušnou ovečkou a veriť to, čo ti naservíruje na tanieri aj s prílohou nejaká cirkev. Ale to chápem, je pohodlnejšie ako aktívne hľadať pravdu a snažiť sa o jej porozumenie.
▲
06.04.2013, 16:16
|
lenze Ty hladas subjektivnu pravdu vo svojom vnutri, objektivna Pravda sa prijma od Boha, a k nej patri i viera v peklo
|
|
|
35
|
|
33. 06.04.2013, 16:16
lenze Ty hladas subjektivnu pravdu vo svojom vnutri, objektivna Pravda sa prijma od Boha, a k nej patri i viera v peklo
▲
06.04.2013, 16:30
|
Čo je na Písme / Biblii subjektívne? Jej výklad? No možno, ale potom aj ten cirkevný výklad je subjektívny.
|
|
|
39
|
|
26. 06.04.2013, 15:51
Takze, ci veris v Boha, to posudzujes podla toho, ci Ti je sympaticky? Dost detske, nezda sa Ti?
▲
06.04.2013, 17:00
|
Integrista , 28, posudzujem ho nie podľa toho, či mi je sympatický, to by som si nedovolil. Poukazujem len na spravodlivosť, tak ako si to dovolil urobiť Abrahám, ktorému sa zdalo nespravodlivé, že by Boh zničil v Sodome spravodlivých so zlými. Myslím si, že Boh je prístupný našim pochybnostiam, pokiaľ sú úprimné, pokiaľ je naša pohnútka spravodlivá, pokiaľ hľadáme pravdu.
|
|
|
10
|
Ranexill a Slušný človek
Musím ťa sklamať lebo peklo je reálne miesto hovoria o ňom svatý ale aj evanjelium.Je to miesto kde sú zatratený, satan a jeho anjeli,miesto večšných múk.
Dnes by Abrahám povedal možno toto: „Majú prikázania, majú kňazov i biskupov, príklady svätých i mučeníkov, majú bohatú literatúru, ak im ani to nestačí, potom sa o pravde presvedčia po svojej smrti."
Môžem doložiť svedectvá ľudí o pekle.
Lebo najvačším úspechom je ked diabol presvedčí že on neexistuje a že pekla niet.
|
|
|
16
|
|
10. Astax1 06.04.2013, 12:55
Ranexill a Slušný človek
Musím ťa sklamať lebo peklo je reálne miesto hovoria o ňom svatý ale aj evanjelium.Je to miesto kde sú zatratený, satan a jeho anjeli,miesto večšných múk.
Dnes by Abrahám povedal možno toto: „Majú prikázania, majú kňazov i biskupov, príklady svätých i mučeníkov, majú bohatú literatúru, ak im ani to nestačí, potom sa o pravde presvedčia po svojej smrti."
Môžem doložiť svedectvá ľudí o pekle.
Lebo najvačším úspechom je ked diabol presvedčí že on neexis...
▲
06.04.2013, 13:21
|
Nezaujima ma tvoj nazor. Ja osobne som videl priepast. Takze nepotrebujem svedectvo z tretej ruky. Osobne som prechadzal medzi ohnami tociacimi sa ako víry, ci predena a ohen sa ma ani nedotkol. Pretoze ja som dusa!
|
|
|
17
|
|
16. Ranexill 06.04.2013, 13:21
Nezaujima ma tvoj nazor. Ja osobne som videl priepast. Takze nepotrebujem svedectvo z tretej ruky. Osobne som prechadzal medzi ohnami tociacimi sa ako víry, ci predena a ohen sa ma ani nedotkol. Pretoze ja som dusa!
▲
06.04.2013, 13:23
|
A ak to bol klam?Klam otca lží?A ty si tomu uveril?
|
|
|
42
|
|
17. Astax1 06.04.2013, 13:23
A ak to bol klam?Klam otca lží?A ty si tomu uveril?
▲
06.04.2013, 17:10
|
Nebol, ved prave ten s rohami mi peklo ukazal. A nie ten co tam nema co hladat...tak kto klame?
|
|
|
49
|
|
42. Ranexill 06.04.2013, 17:10
Nebol, ved prave ten s rohami mi peklo ukazal. A nie ten co tam nema co hladat...tak kto klame?
▲
07.04.2013, 10:55
|
Ranexill
Myslíš si že by ti peklo ukázal diabol?
Už sa opakujem ale diablova prvá úloha je aby človeka presvedčil že on neexistuje a že pekla niet.
|
|
|
52
|
|
49. Astax1 07.04.2013, 10:55
Ranexill
Myslíš si že by ti peklo ukázal diabol?
Už sa opakujem ale diablova prvá úloha je aby človeka presvedčil že on neexistuje a že pekla niet.
▲
07.04.2013, 18:27
|
To kde si vycital tuto blbost.
Diabol je pysny anjel, potrebuje obdiv a uctievanie, pretoze pycha v nom mu to diktuje.
Ved pouzivaj mozog.
|
|
|
56
|
|
52. Ranexill 07.04.2013, 18:27
To kde si vycital tuto blbost.
Diabol je pysny anjel, potrebuje obdiv a uctievanie, pretoze pycha v nom mu to diktuje.
Ved pouzivaj mozog.
▲
08.04.2013, 13:23
|
Ranexill
Máš zastretý rozum ale každý človek ktorí neprijíma eucharistiu a nieje s Bohom má zastretú mysel lebo diabol má nad ním vačšiu moc.
Mnohokrát sme ho počuli povedať:
„Hlavnou úlohou diabla je presvedčiť ľudí, že neexistuje!“
Páter Gabriele AMORTH, najznámejší exorcista, je zakladateľom a čestným predsedom Medzinárodného združenia exorcistov.
Túto vetu nevyslovil len Gabriel Amorth vatikánsky exorcista ale aj mnoho svatých.
Ale ak chceš používať "mozog" tak ti to možem vysvetliť aj takto.
Diablova úloha ako padlého anjela je zviesť alebo priviesť čo najviac ludí do pekla.Všetci dobre vieme aké je peklo miesto,miesto múk a bolestí ktoré nepominú.
Naozaj si myslíš že by ti ukázal toto miesto?Ved ak by ti ho naozaj ukázal tak by si vedel ako tam je a nikdy by si sa tam nechcel vrátiť s toho vyplýva že by si začal žiť s Bohom a snažil by si sa o spásu svojej duše.
A v takomto prípade by snaha o tvoje zatratenie zo strany diabla bola márna.
Ale ak nebudeš veriť že on neexistuje a že nie je peklo čiže sa tam nemôžeš dostať nebudeš žiť s Bohom a v takomto prípade on víťazí lebo stačí malé pokušenie a ty upadáš do hriechu!
|
|
|
57
|
|
56. Astax1 08.04.2013, 13:23
Ranexill
Máš zastretý rozum ale každý človek ktorí neprijíma eucharistiu a nieje s Bohom má zastretú mysel lebo diabol má nad ním vačšiu moc.
Mnohokrát sme ho počuli povedať:
„Hlavnou úlohou diabla je presvedčiť ľudí, že neexistuje!“
Páter Gabriele AMORTH, najznámejší exorcista, je zakladateľom a čestným predsedom Medzinárodného združenia exorcistov.
Túto vetu nevyslovil len Gabriel Amorth vatikánsky exorcista ale aj mnoho svatých.
Ale ak chceš používať "mo...
▲
08.04.2013, 18:38
|
„Ved ak by ti ho naozaj ukázal tak by si vedel ako tam je a nikdy by si sa tam nechcel vrátiť"
Písmo Luk 16,31 o boháčovi a lazarovi hovorí presný opak: "Ak nepočúvajú Mojžiša a prorokov, neuverili by, ani keby niekto vstal z mŕtvych.". Vstal z mŕtvych a svedčil o pekle.
„by si začal žiť s Bohom a snažil by si sa o spásu svojej duše"
Písmo Ján 14,6; Rim 9,15 a Efezským 2,8 hovorí presný opak, teda nie ľudskou snahou, ale milosťou Božou dosiahneme spásu. Spása je totiž stav konečného stvorenia, úplného premenenia mysle tela na myseľ ducha v dokonalosti Božej. A toto premenenie realizuje Kristus v nás. Je to možno pre teba novinka a šok, ale je toho celé písmo.
Ján 14,6: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa.
Rim 9,15: Zmilujem sa, nad kým sa zmilujem a zľutujem sa, nad kým sa zľutujem. Tak tedy nie je to vecou toho, kto chce, ani toho, kto beží, ale vecou Boha, ktorý sa zmilováva.
Efezským 2,8: Veď ste spasení milosťou skrze vieru. A to nie je z vás, je to Boží dar. Nie zo skutkov, aby sa nikto nevystatoval. Veď sme jeho dielo, stvorení v Kristovi Ježišovi na to, aby sme konali dobré skutky, ktoré nám Boh už vopred pripravil.
„Všetci dobre vieme aké je peklo miesto,miesto múk a bolestí ktoré nepominú.“ Ktoré nikdy nepominú? Nájdi dôkaz v písme. O pekle sa píše niekoľko krát, ale iba v Luk 16 je zobrazené ako mučenie, ale tam zas bez časového horizontu, nehovorí sa o večnosti, lebo podobenstvo o Boháčovi a Lazarovi nemá za úlohu strašiť o pekle, má za úlohu informovať. Viď 20 o čom.
|
|
|
11
|
Slušný človek
"Videl som mŕtvych, veľkých i malých: stáli pred trónom a knihy sa otvorili. Aj iná kniha, kniha života sa otvorila, a mŕtvy súdení boli podľa zápisov v knihách, podľa svojich skutkov."..."A ak niekto nebol zapísaný v knihe života, vrhli ho do ohnivého jazera." - Zjavenie 20:12, 15
V Biblii je napísané: "Všetci totiž zhrešili a nemajú slávy Božej" - Rímskym 3:23; "Preto ako skrze jedného človeka hriech prišiel na svet a skrze hriech smrť, - a tak smrť prišla na všetkých ľudí, pretože všetci zhrešili." - Rímskym 5:12; Týto hriešni a neospravedlnení ľudia pôjdu tam, kde bude plač a škrípanie zubov - do pekla. "Lebo odmena za hriech je smrť, ale Božím darom milosti je večný život v Kristu Ježiši, Pánovi našom." - Rímskym 6:23
|
|
|
12
|
Astax, ja verím, že Diabol existuje , ale že bude odstránený. Načo by ho Boh udržiaval pri živote, aj keď možno on by si to zaslúžil. Ale ľudia s dedičným hriechom si nezaslúžia večné muky.
|
|
|
27
|
|
12. Slušný človek 06.04.2013, 12:59
Astax, ja verím, že Diabol existuje , ale že bude odstránený. Načo by ho Boh udržiaval pri živote, aj keď možno on by si to zaslúžil. Ale ľudia s dedičným hriechom si nezaslúžia večné muky.
▲
06.04.2013, 15:53
|
zasluzi si pedofilny vrah, co zneuzil a utyral 5 deti vecne muky? Kto o tom rozhodne? Ty? Neprislucha to Bohu?
|
|
|
41
|
|
27. 06.04.2013, 15:53
zasluzi si pedofilny vrah, co zneuzil a utyral 5 deti vecne muky? Kto o tom rozhodne? Ty? Neprislucha to Bohu?
▲
06.04.2013, 17:09
|
Integrista, pokiaľ tých 5 detí dostane od Boha ako dar večný život, tak im môže byť ukradnuté, aby ich vrah bol za to večne mučený. Úplne by im stačilo, aby ten pedofilný vrah bol večne zničený, aby už neexistoval. Ale ty dobre vieš, že božie milosrdenstvo je dokonca také veľké, že keď ten vrah urobí skutočné pokánie a Boh vidí do jeho srdca, že to úprimne oľutoval a sa obrátil, tak bude s tými deťmi tiež večne žiť a oni mu budú musieť odpustiť, tak, ako to urobil Boh. Poznáš predsa , ako dopadol zločinec , ktorý pri jeho smrti robil pokánie. Bolo mu odpustené, stačilo slovne úprimne urobiť pokánie.
|
|
|
13
|
Slušný človek
Boh neposiela žiadneho človeka do pekla sám Ježiš Kristus to hovorí ale do pekla ide iba ten ktorý sa tam rozhodol ísť a ten čo tam príde odtiaľ už neodíde.
Každý ide tam kde chce ísť.
|
|
|
40
|
|
13. Astax1 06.04.2013, 13:03
Slušný človek
Boh neposiela žiadneho človeka do pekla sám Ježiš Kristus to hovorí ale do pekla ide iba ten ktorý sa tam rozhodol ísť a ten čo tam príde odtiaľ už neodíde.
Každý ide tam kde chce ísť.
▲
06.04.2013, 17:01
|
Astax, úprimne, rozhodol sa tam ísť aj malý človiečik, ktorý má 2 týždne a vraj dedičný hriech?
|
|
|
48
|
|
40. milky945 06.04.2013, 17:01
Astax, úprimne, rozhodol sa tam ísť aj malý človiečik, ktorý má 2 týždne a vraj dedičný hriech?
▲
07.04.2013, 10:53
|
milky
Ako vieš že je v pekle? Cirkev sa nevyjadruje kto a kto nie je v pekle.Lebo nikto nevie aké veľké je Božie milosrdenstvo.
Ak by bolo to dieta pokrstené iste by nebolo zatratené a neverím tomu že by ho Boh zatratil ak by nebol pokrstený napokon on za to nemôže a je to rozhodnutie jeho rodičov čiže oni majú na tom vinu.
|
|
|
14
|
Keď spomínaš písmo, ako si vysvetľuješ slová v Zjavení 20:14,15:" Smrť a peklo boli uvrhnuté do ohnivého jazera. Čo je to to ohnivé jazero a keď doň má byť vrhnutá smrť, o ktorej sa inde píše, že bude odstránená, neznamená , že smrť bude mučená večne. A peklo, alebo tí, čo sú v ňom áno?
|
|
|
15
|
Vo sv.písme nemožno brať všetko doslovne ale smrť je zatratenie a život je vykúpenie.Ohnivé jazero je peklo v ktorom je smrť čiže zatratenie.Smrť prežívajú zatratenci čiže mučenie.
Život je vykúpenie a smrť je odstránená lebo Ježiš Kristus premohol smrť (svojím utrpením a zmŕtvychvstaním)čiže zatratenie(smrť) pre tých ktorý v neho uveria.
Ale tí čo neuveria zomrú.
|
|
|
18
|
|
15. Astax1 06.04.2013, 13:20
Vo sv.písme nemožno brať všetko doslovne ale smrť je zatratenie a život je vykúpenie.Ohnivé jazero je peklo v ktorom je smrť čiže zatratenie.Smrť prežívajú zatratenci čiže mučenie.
Život je vykúpenie a smrť je odstránená lebo Ježiš Kristus premohol smrť (svojím utrpením a zmŕtvychvstaním)čiže zatratenie(smrť) pre tých ktorý v neho uveria.
Ale tí čo neuveria zomrú.
▲
06.04.2013, 13:38
|
Astax, áno niektoré veci v Biblii musíme brať doslovne a niektoré nie, niektoré sú obrazy, podobenstvá a podobne. Aký máme dôkaz, že zmienky o večnom treste nie je len obrazné vyjadrenie večnej smrti, večnej neexistencie?
Napr. si povedal, že smrť je zatratenie. Ale nie vo všetkých prípadoch , kde je slovo smrť, môžeme povedať, že znamená zatratenie. Alebo hovoríš, že ohnivé jazero je peklo. Teda v tom Zjavení podľa teba bolo peklo uvrhnuté do pekla.
|
|
|
29
|
|
18. Slušný človek 06.04.2013, 13:38
Astax, áno niektoré veci v Biblii musíme brať doslovne a niektoré nie, niektoré sú obrazy, podobenstvá a podobne. Aký máme dôkaz, že zmienky o večnom treste nie je len obrazné vyjadrenie večnej smrti, večnej neexistencie?
Napr. si povedal, že smrť je zatratenie. Ale nie vo všetkých prípadoch , kde je slovo smrť, môžeme povedať, že znamená zatratenie. Alebo hovoríš, že ohnivé jazero je peklo. Teda v tom Zjavení podľa teba bolo peklo uvrhnuté do pekla.
▲
06.04.2013, 15:55
|
na to je asi nejaka Tradicia a vyroky ucitelskeho uradu Cirkvi, ktore nam vysvetluju chapanie. A tie boli p ocele dejiny jednotne v tom, ze peklo existuje. Popieranie existencie pekle je dokonca hereza.
|
|
|
19
|
Slušný človek
Prepáč ale kde bolo napísané "mrť a peklo boli uvrhnuté do ohnivého jazera"
Lebo ja som to nenašiel.
A ak nerozumieš slovám písma čítaj a študuj učenie Cirkvi o pekle.
Lebo tvoj názor že peklo nieje je od zlého a vieš kedy diabol vyhráva?Ked teba a všeobecne človeka presvedčí že on a peklo neexistujú.
|
|
|
21
|
|
19. Astax1 06.04.2013, 13:44
Slušný človek
Prepáč ale kde bolo napísané "mrť a peklo boli uvrhnuté do ohnivého jazera"
Lebo ja som to nenašiel.
A ak nerozumieš slovám písma čítaj a študuj učenie Cirkvi o pekle.
Lebo tvoj názor že peklo nieje je od zlého a vieš kedy diabol vyhráva?Ked teba a všeobecne človeka presvedčí že on a peklo neexistujú.
▲
06.04.2013, 15:45
|
Zjavenia Jána 20,14
Práveže je to naopak, diabol presvedčil ľudí, že peklo existuje, aby sa človek snažil svojou snahou a skutkami o spasenie, nie milosťou Božou. Ogabal ľudí, lebo nie zo skutkov, ale z viery je večný život / spasenie.
|
|
|
43
|
|
19. Astax1 06.04.2013, 13:44
Slušný človek
Prepáč ale kde bolo napísané "mrť a peklo boli uvrhnuté do ohnivého jazera"
Lebo ja som to nenašiel.
A ak nerozumieš slovám písma čítaj a študuj učenie Cirkvi o pekle.
Lebo tvoj názor že peklo nieje je od zlého a vieš kedy diabol vyhráva?Ked teba a všeobecne človeka presvedčí že on a peklo neexistujú.
▲
06.04.2013, 17:20
|
Astax1, nemýľ si ma s bojovníkom proti Bohu. Tým by som nechcel byť. Nechcel by som byť ani tým, čo iných zvádzam zo správnej cesty. Ja v existenciu Diabla verím. Neverím len v trest večných múk. Zdá sa mi nespravodlivý z toho, čo poznám z písma, aký je Boh a Kristus.
|
|
|
20
|
Podobenstvo o boháčovi a Lazárovi, ktoré cituješ, je skoro jediný dôkaz pekla ako miesta múk. Avšak toto podobenstvo nehovorí, že Boháč šiel do pekla, lebo bol bohatý a bezohľadný. Toto podobenstvo nehovorí, že chudobný Lazár šiel do “neba“ (lona Abrahámovho), lebo ako chudobný trpel. To by sme mali v nebi len chudobných / trpiacich a v pekle len bohatých. Toto podobenstvo hovorí, že Boháč a jemu podobní nemali vieru, nemali bázeň pred Bohom. Nestačilo by im totiž, ani keby niekto vstal z mŕtvych a svedčil by o pekle, o utrpení. Naopak Lazár vieru mal. Symbol viery je tu hneď v dvoch menách: Abrahám a Lazár. V príbehu o mŕtvom Lazárovi, Marta bezvýhradne verila Ježišovi, že ho vzkriesi. Mená nie sú rovnaké len náhodou, ale naschvál.
No a na záver ešte úvaha o večnosti. Nehovorí sa tu o časovom horizonte, ako dlho tam bude Boháč, večne alebo dočasne. Dalo by sa špekulovať, že tam nebude večne, lebo je smädný „24 … pošli Lazara, aby omočil koniec svojho prsta vo vode a ovlažil môj jazyk“. Takže zomrie od smädu. ÁNO, PEKLO SYMBOLIZUJE SMRŤ.
|
|
|
28
|
|
20. milky945 06.04.2013, 15:41
Podobenstvo o boháčovi a Lazárovi, ktoré cituješ, je skoro jediný dôkaz pekla ako miesta múk. Avšak toto podobenstvo nehovorí, že Boháč šiel do pekla, lebo bol bohatý a bezohľadný. Toto podobenstvo nehovorí, že chudobný Lazár šiel do “neba“ (lona Abrahámovho), lebo ako chudobný trpel. To by sme mali v nebi len chudobných / trpiacich a v pekle len bohatých. Toto podobenstvo hovorí, že Boháč a jemu podobní nemali vieru, nemali bázeň pred Bohom. Nestačilo by im totiž, ani keby niekto vstal z mŕtvyc...
▲
06.04.2013, 15:53
|
Teda v kontexte posolstva podobenstva o Boháčovi a Lazárovi Luk 16, 23, je smiešne veriť vo večné mučivé peklo. Lebo ani to by nestačilo na obrátenie ľudí, ak nemajú vieru. Darmo sa tým cirkev oháňa, podobenstvo krásne dokazuje, že sa nikto neobráti / neuverí pod vplyvom strachu. Len Kristus je cesta, pravda a život, len on je cesta na obrátenie a spasenie.
|
|
|
25
|
milky
Pýtam sa ťa si katolík/katolíčka?
Naštuduj si učenie Cirkvi o pekle a tiež zjavenie Panny Márie vo Fatime.
|
|
|
31
|
|
25. Astax1 06.04.2013, 15:51
milky
Pýtam sa ťa si katolík/katolíčka?
Naštuduj si učenie Cirkvi o pekle a tiež zjavenie Panny Márie vo Fatime.
▲
06.04.2013, 16:08
|
Nie som katolík, neviem čo som, nerád sa škatuľkujem. Prečítaj si moje témy a zistíš čo som. 🙂
Zjavenie Márie vo Fatime by som nebral za bernú mincu, keď sa v nej nechala oslovovať naša pani. Máme len jedného Pána a tým je Kristus. Ona sa neoznačila ako ani ako Mária.
|
|
|
30
|
1Kor 15,26: „Ako posledný nepriateľ bude zničená smrť. Lebo, je napísané, všetko podrobil pod jeho nohy. Ale keď povie, že je všetko podrobené, je zrejmé, že krome toho, ktorý mu to všetko podrobil. A keď mu bude všetko podrobené, vtedy sa i sám Syn podrobí tomu, ktorý mu všetko podrobil, aby bol Bôh všetko vo všetkom.“
Lebo na konci bude Boh všetko vo všetkom, božia vôľa bude vo všetkom, aj v človeku. Teda každý človek bude 100% verný Bohu a jeho vôli. Nebude náchylný na hriech. Kristus je cesta, pravda a život a on si podrobí všetko, on premení všetko na boží obraz a potom to odovzdá Bohu otcovi.
|
|
|
45
|
|
30. milky945 06.04.2013, 16:04
1Kor 15,26: „Ako posledný nepriateľ bude zničená smrť. Lebo, je napísané, všetko podrobil pod jeho nohy. Ale keď povie, že je všetko podrobené, je zrejmé, že krome toho, ktorý mu to všetko podrobil. A keď mu bude všetko podrobené, vtedy sa i sám Syn podrobí tomu, ktorý mu všetko podrobil, aby bol Bôh všetko vo všetkom.“
Lebo na konci bude Boh všetko vo všetkom, božia vôľa bude vo všetkom, aj v človeku. Teda každý človek bude 100% verný Bohu a jeho vôli. Nebude náchylný na hriech. Kristu...
▲
06.04.2013, 22:38
|
Milky 945
To je dobri verse aspon vidis ze nase ucenie o trojici v jednom neje dobre ze aj sin sa podriadi otcovi.
|
|
|
34
|
milky
Prečo sa snažíš pochopiť vlastnou múdrostou sv.písmo?
Sv.písmo pochopíš len skrze Ducha Svatého a Ducha Svatého neobsiahneš ak nemáš sviatosti a sviatosti môžeš prijať len ak si v katolíckej Cirkvi.Skrze Cirkev(čiže kňazov a duchovenstvo obsiahneš sviatosti) a skrze Boha samozrejme dosiahneš milosť na porozumenie písma.
Ateisti a ostatní ktorí niesu v katolíckej Cirkvi čiže nemajú milosti si vysvetluju sv.písmo podla svojho rozumu čiže podla racionalizmu.
A tiež si nepochopil podstatu a úlohu Panny Márie.
|
|
|
38
|
|
34. Astax1 06.04.2013, 16:21
milky
Prečo sa snažíš pochopiť vlastnou múdrostou sv.písmo?
Sv.písmo pochopíš len skrze Ducha Svatého a Ducha Svatého neobsiahneš ak nemáš sviatosti a sviatosti môžeš prijať len ak si v katolíckej Cirkvi.Skrze Cirkev(čiže kňazov a duchovenstvo obsiahneš sviatosti) a skrze Boha samozrejme dosiahneš milosť na porozumenie písma.
Ateisti a ostatní ktorí niesu v katolíckej Cirkvi čiže nemajú milosti si vysvetluju sv.písmo podla svojho rozumu čiže podla racionalizmu.
A tiež si nepocho...
▲
06.04.2013, 16:59
|
Prečo nechceš prijať moje argumenty z Písma? Máš strach, že sú pravdivé a v rozpore s tvojou vierou? Možno že mám ducha, možno že nie, ale ako bývalý katolík som aj ja prijal sviatosť krstu a sviatosť eucharistie.
|
|
|
47
|
milky
Bývalý katolík?
Toto ma zaujalo možno bol s tebou Duch Svatý ale myslíš si že s tebou ostal ked si odišiel s pravej viery?
Ak si bol katolík tak musíš poznať učenie Cirkvi.
Ja prijímam učenie Cirkvi,slová Matky Božej a evanjelium.A všade tu sa píše o pekle ako o realnom mieste.
Veľa ludí hovorí o pekle že v ňom aj boli ale s milosti Božej sa mohli vrátit aby podali o tom svedectvo.
Ďalší dôkaz o pekle sú svedectvá zatratených dalej Panna Mária ukázala peklo detom vo Fatime.
V samotnom evanjeliu sa píše o pekle.Učenie Cirkvi o pekle a tiež učenie svatých.
Kto v peklo neverí je v klamstve diabla a sám seba klame.
Dnes by Abrahám povedal možno toto: „Majú prikázania, majú kňazov i biskupov, príklady svätých i mučeníkov, majú bohatú literatúru, ak im ani to nestačí, potom sa o pravde presvedčia po svojej smrti."
|
|
|
|