1
|
Aby bol nábožensky veriaci človek považovaný za veriaceho, tak tá ktorá náboženská denominácia mu predpisuje určité konanie - krst, naučiť sa náboženské "pravdy", chodiť na omše, či stretnutia, počúvať "božie slovo", finančne prispievať atď..
V porovnaní s ateistom, ktorý v podstate nemusí nič, len mať určitý postoj a predsa nás ateistov je verejne akosi pomenej ako veriacich. V čom to je? Ja si myslím, že v tom čo im sľubujú náboženstvá a v náboženskom terore. Aké sú tie sľuby, v čom spočíva náboženský teror? Skúsme sa nad tým zamyslieť.
|
|
|
9
|
|
1. sta2rky 01.05.2016, 08:46
Aby bol nábožensky veriaci človek považovaný za veriaceho, tak tá ktorá náboženská denominácia mu predpisuje určité konanie - krst, naučiť sa náboženské "pravdy", chodiť na omše, či stretnutia, počúvať "božie slovo", finančne prispievať atď..
V porovnaní s ateistom, ktorý v podstate nemusí nič, len mať určitý postoj a predsa nás ateistov je verejne akosi pomenej ako veriacich. V čom to je? Ja si myslím, že v tom čo im sľubujú náboženstvá a v náboženskom terore. Aké sú tie sľuby, v čom spočív...
▲
01.05.2016, 12:49
|
ateistov je pomenej..za to neveriacich je viac...až dosť
|
|
|
59
|
|
9. 01.05.2016, 12:49
ateistov je pomenej..za to neveriacich je viac...až dosť
▲
03.05.2016, 13:08
|
Keby som bol frajer, tak napíšem, že toto je sprostosť týždňa.Je pravda, že robíme niečo navyše, čo ateisti nerobia, ale máme z toho taký úžitok, že toho robím tolko, kolko mi to dovolí síl.
Ak si starký myslí, že robíme niečo, čo nemá žiadny význam, tak to tu zo seba urobil riadneho tlka, tisíc razy som tu napísal, nepíšte o niečom, o čom nemáte šajnu. Lebo takto to dopadne, že ten kýbel hanby, ktorý si chcel naliať na hlavu niekomu inému sa vyleje automaticy na tvoju vlastnú hlavu.
S takou logikou, že všetko zlo tohoto sveta je z cirkvi a všetky vraždy zloba sú následkom náboženstva a ateisti nikomu neskrivili ani vlas na hlave a hrdinsky bojujú proti nám veriacím zločincom, s takouto logikou ideš niekomu dopopručovať, aby sme sa skúsili nad tým zamyslieť.
Pár sekúnd po smrti a vtedy zbadáš, kto tu bol idiot a kto vrah. Ja som tam bol dvakrát.
|
|
|
60
|
|
59. elemír 03.05.2016, 13:08
Keby som bol frajer, tak napíšem, že toto je sprostosť týždňa.Je pravda, že robíme niečo navyše, čo ateisti nerobia, ale máme z toho taký úžitok, že toho robím tolko, kolko mi to dovolí síl.
Ak si starký myslí, že robíme niečo, čo nemá žiadny význam, tak to tu zo seba urobil riadneho tlka, tisíc razy som tu napísal, nepíšte o niečom, o čom nemáte šajnu. Lebo takto to dopadne, že ten kýbel hanby, ktorý si chcel naliať na hlavu niekomu inému sa vyleje automaticy na tvoju vlastnú hlavu.
S t...
▲
03.05.2016, 18:07
|
64. Nemusíš mať obavy, čo sa týka posmrtného stavu, ja ich tiež nemám. Raz som zažil prirodzené umieranie so zážitkom na prahu smrti (o tom sme tu už debatovali) a po precitnutí som si uvedomil ako sa môj zomierajúci mozog, cez halucinácie, báječne vysporadúval s touto neblahou situáciou. A druhý krát, keď som bol v celkovej anestéze a môj mozog bol totálne utlmený. Predpokladám, že tento stav je posmrtný stav každého živého tvora - totálny zánik. A z tohoto pohľadu akékoľvek nábožestvá, akékoľvek náboženské konanie považujem za omyl, za nerozumné.
|
|
|
2
|
Prave naopak. Veriacemu staci verit a slepo posluchat to comu diktuju duchovne autority, ateista musi studovat aby dokazal logicky zdovodnit svoje presvedcenie. Aj pre toto nutne vyssie vynalozenie mentalneho usilia je ateistov ovela menej nez veriacich.
|
|
|
3
|
kde uz sa mam vyjadrit k nabozenskemu teroru tak jedine so Satanom, pretoze ked uz mam verit, tak jedine je to viera v Satana
to co tu stvara s ludskou rasou je neuveritelne, vid.nabozenske vierovyznania tisice a tisice rokov podmanujuce sa navzajom a terorizujuce ludsky rozum a zdravy usudok
a tiez klamstva medzi jednotlivcami, hypnoza, manipulacia ala teror slubotechna
je to pre jednu jedinu pravdu, Zem patri Satanovi, je kralom vsetkeho ziveho i neziveho a pokial clovek sa neotoci k zdravemu usudku,k zdravemu rozumu, zabiju ho bohovia raz a jeden a posledny krat a vyhladia ho z povrchu zemskeho, pretoze kralovat a vladnut moze iba clovek jedine na Satanov obraz, co znamena rozumny homo sapiens sapiens
|
|
|
4
|
este len pride cas Satanov na Zemi a ten ponecha vieru pri sebe este jednu a to vieru budhisticku
tak krasna Zem aka bude v case jeho kralovania bude neprehliadnutena, zivotaschopna a prekvitajuca aj pre cloveka v sulade s prirodou
|
|
|
5
|
viem to, ja to viem a neklamem
odkaz
ave Satanas
|
|
|
6
|
V podstate hovoríš celkom dobre, i keď ide len o laický (neodborný) názor. Ponúkam trošku odbornejší pohľad, ktorý dopľnuje tvoje myšlienky:
Mnoho psychológov a filozofov náboženstva by ti vytklo, že na človeka sa dnes už pozerá ako na tvora prirodzene spirituálneho, čo sa prejavuje hlavne nábožnosťou. Človek má prirodzenú potrebu veriť v niečo, čo akosi presahuje tento svet - ide o niečo nemateriálne (Vyššia sila, božstvo, Boh, Príroda, Vesmír). Sám človek od svojej prirodzenosti sa chce na tento svet pozerať i z iného, než z materiálného hľadiska, snaží sa transcendovať a zakúšať čosi, čo R. Otto nazval posvätno. (viac v knihe: Stríženec - Novšie psychologické pohľady na religiozitu a spiritualitu.)
Takáto jeho skúsenosť s posvätnom má vplyv na osobnosť a charakter tohto človeka. Preto už spomenutý Stríženec, asi najznámejší slovenský psychológ náboženstva, hovorí, že spiritualita je neoddeliteľná zložka ľudskej osobnosti. S ním súhlasí i mnoho ďalších psychológov (napr. G. Allport, V. Frankl, E. Fromm, C. Jung, A. Maslow, MacHovec, C. Rogers)
Takže to, že ľudia vždy boli, sú a asi aj budú náboženskí je dôsledok ich spirituálnej prirodzenosti.
Ľudia nie sú nabožní len kvôli tomu, že im nábožentvo sľubuje, že niekedy raz dostanete odmenu, ale sú nábožní, lebo náboženstvo im už teraz dáva tie odmeny. Odmenou je tu v tomto zmysle uspokojenie prirodzenej potreby hľadania posvätného (spirituálnej potreby). To sa prejavuje konkrétnejšie tým, že človek dáva životu zmysel, nachádza odpoveď na zmysel utrpenia, na všetky existenčné otázky, transcenduje svet a formuje si spirituálnu osobnosť) Ide o nadobudnutie optiky na svet, po ktorej človek prirodzene túži a uspokojenie sa s nájdením tejto optiky. Viera v Boha nie je len zastávanie nejakého stanoviska, ale je to črta osobnosti, je to pohľad na svet, vnímanie sveta a reakcia na svet. Je to spôsob existencie.
J. Szmyd na tento spôsob existencie poukazuje napríklad fenoménom konverzie, pri ktorej dochádza k radikálnej zmene osobnosti (tak ako napr. u sv. Pavla a sv. Augustína): zmena postojov k okoliu a vlastnej existencii, zmena kritérií hodnotenia a posudzovania, zmena motivácie správania, vzrast pocitu povinnosti a podriadenia mu vlastného ja a zmena spôsobov správania
Pripomínam teda ešte raz, že viera nie je iba zastávanie nejakého stanoviska, ale z odborného pohľadu je to spôsob existencie, spôsob vnímania sveta, vnímania seba, spôsob vzťahovania sa k svetu a jeho fenoménom.
K udržanie si takejto spirituálnej osobnosti treba nejaké spirituálne úkony (modlitba, liturgia, spoločenstvo,) Náboženstvo teda nikoho nenúti, aby do neho niekto patril. Práve naopak, to ľudia túžia po náboženstve, pretože ono vytvára túto ich osobnosť, ktorá je výsledkom prirodzeného hľadania
|
|
|
7
|
|
6. Patrick91 01.05.2016, 09:40
V podstate hovoríš celkom dobre, i keď ide len o laický (neodborný) názor. Ponúkam trošku odbornejší pohľad, ktorý dopľnuje tvoje myšlienky:
Mnoho psychológov a filozofov náboženstva by ti vytklo, že na človeka sa dnes už pozerá ako na tvora prirodzene spirituálneho, čo sa prejavuje hlavne nábožnosťou. Človek má prirodzenú potrebu veriť v niečo, čo akosi presahuje tento svet - ide o niečo nemateriálne (Vyššia sila, božstvo, Boh, Príroda, Vesmír). Sám človek od svojej prirodzenosti sa ch...
▲
01.05.2016, 09:54
|
Ešte na doplnenie:
Ako si to možno predstaviť, že spirituálny človek sa na svet pozerá inak, než človek nespirituálny (čo automaticky neznamená ateista). Už dávnejšie som tu dal tému o tom, že človek vníma veci často odlišne, pretože sa pozerá cez inú optiku: napr. tento obrázok:
odkaz
Farba oka je na oboch stranách rovnaká, mení sa iba pozadie. Zmenou pozadia (okolností) dochádza i k zmene vnímania faktu, ktorý je stále taký istý.
Podobne je to aj so spirituálnou osobnosťou - ľudia, ktorí majú takúto osobnosť už nejaký konkrétny fakt (život, jeho zmysel, a pod.) vnímajú inak, než nespirituálny ľudia - naprik tomu, že sa pozerajú na tú istú vec, každý k nej pristupuje inak, inak si ju interpretuje a inak sa k nej vzťahuje.
Aby sa ešte predišlo nejakým zbytočným hádkam, treba upozorniť na to, že i ateistickí filozofi a psychológovia môžu s týmto názorom súhlasiť, pretože čo sa týka existencie Boha, o tom tu nie je vôbec reč. jedná sa iba o ľudské túžby za niečim, čo ONI považujú za reálne a formovanie ich osobnosti na základe tejto túžby
|
|
|
18
|
|
7. Patrick91 01.05.2016, 09:54
Ešte na doplnenie:
Ako si to možno predstaviť, že spirituálny človek sa na svet pozerá inak, než človek nespirituálny (čo automaticky neznamená ateista). Už dávnejšie som tu dal tému o tom, že človek vníma veci často odlišne, pretože sa pozerá cez inú optiku: napr. tento obrázok:
http://www.moillusions.com/wp-content/uploads/2016/02/different-colored-eyes-580x326.png
Farba oka je na oboch stranách rovnaká, mení sa iba pozadie. Zmenou pozadia (okolností) dochádza i k zmene vnímania fa...
▲
01.05.2016, 16:11
|
Stríženca mám, ale s ním nesúhlasím. Prirodzená je nie spiritualita, tá je len dôsledkom, ale prirodzenou vlastnosťou človeka , ale aj iných živých tvorov je sugestibilita, ako schopnosť prijať akékoľvek informácie za pravdivé, pdľa nich sa správať a konať, ak ich dostáva od domnelej, alebo skutočnej autority. Spiritualita nie je vrodená, ale získaná vlastnosť. Sríženec je v tomto dosť povrchný a mám za to, že sa mýli.
|
|
|
28
|
|
18. sta2rky 01.05.2016, 16:11
Stríženca mám, ale s ním nesúhlasím. Prirodzená je nie spiritualita, tá je len dôsledkom, ale prirodzenou vlastnosťou človeka , ale aj iných živých tvorov je sugestibilita, ako schopnosť prijať akékoľvek informácie za pravdivé, pdľa nich sa správať a konať, ak ich dostáva od domnelej, alebo skutočnej autority. Spiritualita nie je vrodená, ale získaná vlastnosť. Sríženec je v tomto dosť povrchný a mám za to, že sa mýli.
▲
01.05.2016, 16:50
|
Rozdiel je ale v tom, že on je uznávaný psychológ a ty diskutér na df
Okrem toho, on je iba predstaviteľom prúdu, ktorý je, domnievam sa, teraz dominatný
|
|
|
34
|
|
28. Patrick91 01.05.2016, 16:50
Rozdiel je ale v tom, že on je uznávaný psychológ a ty diskutér na df
Okrem toho, on je iba predstaviteľom prúdu, ktorý je, domnievam sa, teraz dominatný
▲
01.05.2016, 16:57
|
31. Aj najväčší zločinec môže mať pravdu, ktosi povedal. A čosi zo psychológie mám naštudované a aj prakticky overené aj ja.
|
|
|
49
|
|
34. sta2rky 01.05.2016, 16:57
31. Aj najväčší zločinec môže mať pravdu, ktosi povedal. A čosi zo psychológie mám naštudované a aj prakticky overené aj ja.
▲
02.05.2016, 10:47
|
37. No môže, ale ako je to pravdepodobné? Predpokladajme, že väčšina serióznych psychológov to bude tvrdiť, stále budeš trvať na svojom opačnom presvedčení? A my ostatní, prečo by sme nemali radšej dôverovať odborníkom?
Pritom nejde o žiadnu absolútnu vec.. ide len o to, ako sa človek prirodzene správa. To, že človek prirodzene hľadá niečo vyššie ešte neznamená, že to vyššie aj existuje. Možno je to len prejav sebazáchovy (snaha dosahovať niečo večné)
|
|
|
54
|
|
49. Patrick91 02.05.2016, 10:47
37. No môže, ale ako je to pravdepodobné? Predpokladajme, že väčšina serióznych psychológov to bude tvrdiť, stále budeš trvať na svojom opačnom presvedčení? A my ostatní, prečo by sme nemali radšej dôverovať odborníkom?
Pritom nejde o žiadnu absolútnu vec.. ide len o to, ako sa človek prirodzene správa. To, že človek prirodzene hľadá niečo vyššie ešte neznamená, že to vyššie aj existuje. Možno je to len prejav sebazáchovy (snaha dosahovať niečo večné)
▲
03.05.2016, 07:12
|
(53.) Podla toho co som ja precital, nejde ani tak o prejav pudu sebazachovy, ale snaha hladat vo vsetkom nejaky vyznam a vysvetlenie. Az lpenie na bozstvu, ktore slubuje odmenu po smrti je prejavom sebazachovy/ strachu z vlastnej malosti a pominutelnosti.
|
|
|
56
|
|
54. 03.05.2016, 07:12
(53.) Podla toho co som ja precital, nejde ani tak o prejav pudu sebazachovy, ale snaha hladat vo vsetkom nejaky vyznam a vysvetlenie. Az lpenie na bozstvu, ktore slubuje odmenu po smrti je prejavom sebazachovy/ strachu z vlastnej malosti a pominutelnosti.
▲
03.05.2016, 09:36
|
Chudáci objavitelia sfingy. Takto prisudzovať prírodnému útvaru význam.
|
|
|
8
|
samozrejme náboženstvo je dobrovoľné..a často sa prenáša z generácii na generáciu,..ak do neho človek už vstúpi , začína to krstom..(rituálne prijatie),..a potom je na človeku samotnom čo cíti, či byť naoko veriacim kvôli rodine, ..alebo veriaicim celou svojou dušou ..a ten cíti akúsi nepísanú povinnosť dodržiavať cirkevný zákon.
a sorry, ..ateistov nechápem na čo je dobré skrývať svoj nesúhlas s duchovnom, ap... za výraz "ateizmus ? , že stále má takú potrebu riešiť Boha ktorého neverí..nerozumiem tomu mysleniu..príde mi to ako oponentúra voči veriacim - veriaci -"ano" a ateisti " nie" ...a stejne sa k pravde nedopracujte ..
|
|
|
19
|
|
8. 01.05.2016, 12:47
samozrejme náboženstvo je dobrovoľné..a často sa prenáša z generácii na generáciu,..ak do neho človek už vstúpi , začína to krstom..(rituálne prijatie),..a potom je na človeku samotnom čo cíti, či byť naoko veriacim kvôli rodine, ..alebo veriaicim celou svojou dušou ..a ten cíti akúsi nepísanú povinnosť dodržiavať cirkevný zákon.
a sorry, ..ateistov nechápem na čo je dobré skrývať svoj nesúhlas s duchovnom, ap... za výraz "ateizmus ? , že stále má takú potrebu riešiť Boha ktorého n...
▲
01.05.2016, 16:21
|
8. Budem oponovať, náboženstvo v masovom meradle nie je dobrovoľné, je cielene nanútené v domnení, že sa danej osobe činí dobro. Ba dokonca odpadlíkom hrozí opovrhnutie náboženskou komunitou (psychický nátlak) v niektorých náboženstvách a časoch fyzická likvidácia. Už som tu o tom písal. A nielen u moslimov.
Len sa pýtam, teba neosloví, keď máš dojem , že niekto koná nerozumne a neozveš sa? Ja cítim potrebu sa ozvať ak je na to vhodný priestor.
|
|
|
10
|
Ateista musí tiež veľa konať. Napr. kydať na veriacich vyložené nezmysly. Je povinný to konať voči svojim ateistickým pocitom, ktoré mu nedajú inak
|
|
|
16
|
|
10. 01.05.2016, 13:21
Ateista musí tiež veľa konať. Napr. kydať na veriacich vyložené nezmysly. Je povinný to konať voči svojim ateistickým pocitom, ktoré mu nedajú inak
▲
01.05.2016, 15:52
|
Na veriacich netreba kydať, oni si vystačia sami....
|
|
|
57
|
|
16. 01.05.2016, 15:52
Na veriacich netreba kydať, oni si vystačia sami....
▲
03.05.2016, 09:37
|
Ano, bez váśho kydania si vystačíme. Preto s tým prestaň.
|
|
|
14
|
v zivote si uz nedam nic s glutenom, tomu verim a hlavne ked som to sem napisala
mne je zle jak svina
od vcera pokusam, zhresila som
|
|
|
23
|
|
14. 01.05.2016, 15:13
v zivote si uz nedam nic s glutenom, tomu verim a hlavne ked som to sem napisala
mne je zle jak svina
od vcera pokusam, zhresila som
▲
01.05.2016, 16:38
|
17. Jedlom sa nehreší, treba sa trochu prejsť a bude ti dobre.
|
|
|
43
|
Celkove debata s Fotonom ma baví, len sa na chvíľu odmlčím , mám nejaké povinnosti.
|
|
|
66
|
|
58. 03.05.2016, 11:14
(60.) ??? Nerozumiem.
▲
04.05.2016, 15:51
|
70. O mnohom môžeme vyjadriť len svoj názor, lebo naše poznanie nie je 100% a tak aj ja sa odvažujem vysloviť len svoj názor o prírode a dianí v nej. Nič vo vesmíre nie je nadprirodzené, všetko čo sa deje je podriadené, deje sa, cez nami poznané, či ešte nepoznané prírodné zákony bez výnimky a nekompromisne, nezávisle na našom želaní či želaní iného vedomia.
To čo som tam popísal, je interpretácia originálneho biblického textu a podložená funkčným modelom, archy zmluvy. Ten dôkaz som ochotný na požiadanie predviesť. Tiež podoprieť výpočtami.
K experimentovanu ma priviedol biblický text, kde sa hovorí, že ak sa nad svätostánkom objavil boží oblak, nebolo radno sa približovať k arche. Vtedy sa totiž dal predpokladať výskyt atmosferickej elektriny a teda možnosť úrazu elektrickým prúdom.
|
|
|
|