hoď ma hore
Milí diskutujúci. Pri diskutovaní prosím: 1. nepridávaj témy pozostávajúce len z odkazov alebo jednoslovné témy / 2. nepridávaj uražlivé alebo vulgárne komentáre. Ak tieto pravidlá nedodržíš, tvoja téma pravdepodobne skončí v koši. Príjemné diskutovanie :)
none
ak chceš diskutovať, musíš sa registrovať. registrácia

tu sa nachádzaš : 

hlavná stránka  /  náboženstvo  /  téma

Nesmrteľná duša ?

príspevkov
36
zobrazení
5
tému vytvoril(a) 1.11.2018 23:28 Shagara
posledná zmena 4.11.2018 00:50
1
01.11.2018, 23:28
Vie niekto uviesť aspoň jeden biblický text,kde sa uvádza ,že niečo po smrti človeka prežíva a žije to ďalej v duchovnej podobe?
Aj keď Písma tvrdia ,že nič také sa nedeje, a že nesmrteľná duša nie je! A ak je,tak len v pohanskej filozofii!
none
8

1. Shagara 01.11.2018, 23:28

Vie niekto uviesť aspoň jeden biblický text,kde sa uvádza ,že niečo po smrti človeka prežíva a žije to ďalej v duchovnej podobe?
Aj keď Písma tvrdia ,že nič také sa nedeje, a že nesmrteľná duša nie je! A ak je,tak len v pohanskej filozofii!

02.11.2018, 19:08
Biblia jasne rozlišuje ľudské telo a dušu či ducha. V niektorých kontextoch sa pojmom duša myslí celkovo život alebo bytosť, ale v iných kontextoch je to jednoducho duševná stránka človeka odlišná od tela (KKC 363). V tejto duševnej (duchovnej) stránke človek prežíva svoje takpovediac netelesné veci. Duchovná duša môže po smrti tela prejsť do duchovného "sveta".

V knihe Kauza Stvoriteľ (2005) argumentuje kresťanský (protestantský) mysliteľ J. P. Moreland, že podľa Biblie ľudská duša je nesmrteľná:
"Napríklad keď bol Ježiš na kríži, povedal zločincovi ukrižovanému vedľa neho, že bude s ním hneď po svojej smrti, ešte pred konečným vzkriesením tela. Ježiš popisoval telo a dušu ako dve oddelené entity, keď povedal: ,Nebojte sa tých, ktorí môžu zabiť telo, ale duši nemôžu uškodiť.' (Matúš 10:28) Apoštol Pavol zasa hovorí, že byť mimo te­la znamená byť pri Pánovi." (2. List Korinťanom 5:8)" ["Veď vieme, že keď sa tento stánok – náš pozemský dom rozpadne, máme od Boha príbytok nie rukou zhotovený, ale večný dom v nebi... Sme teda stále plní dôvery a vieme, že kým sme doma v tele, sme vzdialení od Pána. ... Sme však plní dôvery a radšej sa chceme vzdialiť z tela a bývať u Pána. A preto sa usilujeme páčiť sa mu, či sme doma [v tele] alebo mimo domu. Veď sa všetci musíme ukázať pred Kristovou súdnou stolicou, aby každý dostal odplatu za to, čo konal, kým bol v tele, či už dobré a či zlé." - 2. List Korinťanom 5:1-10; porov. Kazateľ 12:7,14]

Boh je Duch a človek má Boha vzývať vo svojom duchu (nie len v tele): Ján 4:24: "Boh je Duch, a tí, čo Ho vzývajú, musia Ho vzývať v duchu a v pravde."
Zachariáš 12:1: "Tak znie výrok Hospodina, ktorý rozprestrel nebesá a založil zem, ktorý utvoril ducha v človeku".
Matúš 26:41: "Duch je síce ochotný, ale telo je slabé."
List Jakuba 2:26: "Lebo ako telo bez ducha je mŕtve, tak je mŕtva aj viera bez skutkov."
Lukáš 8:53-55: "Oni ho vysmiali, lebo vedeli, že umrelo. Ale on ho chytil za ruku a zvolal: „Dievča, vstaň!“ I vrátil sa doň duch a hneď vstalo."
1. List Korinťanom 7,34: "Aj nevydatá žena a panna rozmýšľajú o Pánových veciach, aby boli sväté telom i duchom. Ale vydatá myslí na svetské veci".
List Galaťanom 5:16-17: "Hovorím však: Žite duchovne a nebudete spĺňať žiadosti tela. Lebo telo si žiada, čo je proti duchu, a duch, čo je proti telu. Navzájom si odporujú, aby ste nerobili to, čo chcete."
2. List Korinťanom 7:1: "Keď máme takéto prisľúbenia, milovaní, očisťme sa od každej poškvrny tela i ducha a posväcujme sa v Božej bázni."
Kazateľ 12:7,14: "A navráti sa prach do zeme, čím bol aj (predtým); a duch sa vráti k Bohu, ktorý ho dal. ... Boh si zavolá pred svoj súd všetky činy aj všetko, čo je skryté, či už to bolo dobré a či zlé."

Treba si tiež všimnúť, čo Písmo hovorí, že zosnulý Samuel - jeho duch sa zjavil Šaulovi a rozprával sa s ním (1 Sam 28, 11 – 19): "Žena sa ho opýtala: „Koho ti mám vyvolať?“ Odpovedal: „Samuela mi vyvolaj!“ ... Vtedy spoznal Šaul, že je to Samuel, i sklonil sa tvárou k zemi a klaňal sa. Samuel hovoril Šaulovi: „Prečo ma znepokojuješ, že ma nechávaš vystúpiť?“ Šaul odpovedal: „Som vo veľkej úzkosti. Filištínci bojujú proti mne, Boh však odstúpil odo mňa a nedal mi odpoveď ani prostredníctvom prorokov, ani vo sne. Preto som volal teba, aby si mi oznámil, čo mám robiť.“ Samuel odpovedal: „A prečo sa spytuješ mňa, keď ťa Pán opustil a stal sa ti nepriateľom? Pán ti urobil, čo predpovedal cezo mňa."

V podobenstve o boháčovi a Lazárovi (Lk 16, 19 – 31) sa zas hovorí o posmrtnom živote spravodlivých aj nespravodlivých.

Podla učenia Katolíckej cirkvi po smrti (prirodzeného) tela odchádza nesmrteľná duša človeka do neba (resp. očistca či pekla) a neskôr pri vzkriesení tela sa s týmto spojí (pozri KKC 997). To telo by potom malo byť oslávené, duchovné (z nadprirodzenej látky). Podobne ako je to u Ježiša Krista. Pozri KKC 999, tiež KKC 362-364; 336, 366.
1Kor 15, 40-49: "Sú telá nebeské a telá pozemské, ale iná je sláva nebeských a iná pozemských... Tak je to aj so zmŕtvychvstaním: ...seje sa [telo] potupené, vstáva slávne... seje sa telo živočíšne, vstáva telo duchovné. Ak jestvuje živočíšne telo, jestvuje aj duchovné... Ale nie je prv duchovné, lež živočíšne, až potom duchovné. Prvý človek zo zeme je pozemský, druhý človek je z neba. Aký je ten pozemský, takí sú aj ostatní pozemskí; a aký je nebeský, takí sú aj ostatní nebeskí. A ako sme nosili obraz pozemského [Adama], tak budeme nosiť aj obraz nebeského [Ježiša]."

Duša je proste duchovný základ človeka: vedomie, myseľ, (po)city, vnemy (vnímanie) atď., pričom má aj nejakú formu. Písmo hovorí o "vnútornom človeku srdca": "Skrytý človek srdca, to jest neporušiteľný a pred Bohom veľmi vzácny duch" (1Pt 3,4). Ježiš tiež hovoril o (duchovnom) srdci v súvise s duševným základom človeka, napr.: "V nebi si zhromažďujte poklady... Lebo kde je tvoj poklad, tam bude aj tvoje srdce." (Mt 6, 20-21) Táto duchovná duša je zrejme jemnejšia a "menšia" než telo, ktoré "obýva" resp. bude "obývať". Hoci dá sa povedať, že duša sa "nachádza" v celom tele
👍: Scarllete
none
10

8. Krištof 02.11.2018, 19:08

Biblia jasne rozlišuje ľudské telo a dušu či ducha. V niektorých kontextoch sa pojmom duša myslí celkovo život alebo bytosť, ale v iných kontextoch je to jednoducho duševná stránka človeka odlišná od tela (KKC 363). V tejto duševnej (duchovnej) stránke človek prežíva svoje takpovediac netelesné veci. Duchovná duša môže po smrti tela prejsť do duchovného "sveta".

V knihe Kauza Stvoriteľ (2005) argumentuje kresťanský (protestantský) mysliteľ J. P. Moreland, že podľa Biblie ľudská duša je...

02.11.2018, 23:26
14,.....Krištof nepremýšľaš! Ak bol zločinec v deň svojej smrti vzkriesený a šiel do neba,....tak on predbehol aj Krista/prvé ovocie vzkriesených/, lebo on až na 40 deň vystúpil do neba!

A nikde v Písme sa nepíše ,že po smrti prežíva niečo hmotné! Nie je to čudné? Kazateľ,Žalmista,Job a iní píšu niečo iné.
Po smrti "niet vedomia,myslenia,plánovania,práce"!
Zrejme týmto inšpirovaným pisateľom sa nedostala do povedomia vaša pohanská náuka?
A to ,že nepremýšľaš,vidno aj z toho,že si myslíš,že Saulovi sa naozaj zjavil Samuel! A tak potom môže každá veštica,jasnovidka rozkazovať Bohu a mŕtvym a privolávať ich,ako sa jej zachce. A pritom Boh nenávidí všetky formy špiritizmu. Neviem,.....čím vlastne myslíte?
A to,ako znásilňujete rôzne texty,len aby ste podporili svoje náuky ,....je priam dehonestujúce!
none
26

10. Shagara 02.11.2018, 23:26

14,.....Krištof nepremýšľaš! Ak bol zločinec v deň svojej smrti vzkriesený a šiel do neba,....tak on predbehol aj Krista/prvé ovocie vzkriesených/, lebo on až na 40 deň vystúpil do neba!

A nikde v Písme sa nepíše ,že po smrti prežíva niečo hmotné! Nie je to čudné? Kazateľ,Žalmista,Job a iní píšu niečo iné.
Po smrti "niet vedomia,myslenia,plánovania,práce"!
Zrejme týmto inšpirovaným pisateľom sa nedostala do povedomia vaša pohanská náuka?
A to ,že nepremýšľaš,vidno aj z toh...

03.11.2018, 13:09
16. Ako už dobre uviedol Step7. Dopĺňam:
"Rozhovor ukrižovaného Ježiša s kajúcim zločincom poukazuje na skutočnosť, že človek žije aj po telesnej smrti. Na prosbu kajúceho zločinca: „Ježišu, spomeň si na mňa, keď prídeš do svojho kráľovstva“ (Lk 23, 42) Ježiš odpovedá: „Veru, hovorím ti: Dnes budeš so mnou v raji“ (v. 43). Spasiteľ použil slovo raj, ktoré poukazuje na posmrtný život pred vzkriesením tiel. Keď Ježiš hovorí „dnes budeš so mnou v raji“, znamená to, že hneď po smrti, doslova „pred západom slnka“ – čiže keď bude telo v stave smrti. Vzkriesenie tiel nastane až „v posledný deň“ (Jn 6, 54). Slovami adresovanými kajúcemu zločincovi Ježiš jednoznačne potvrdzuje, že ľudská nesmrteľná duša žije aj po telesnej smrti."

"V podobenstve o boháčovi a Lazárovi (Lk 16, 19 – 31) hovorí o posmrtnom živote spravodlivých aj nespravodlivých. Verše 19 – 26 vravia, že vo chvíli smrti sa rozhodne o poslednom osude človeka, o jeho spáse alebo zatratení. V šeole sú dve rozličné úrovne: jedna pre spasených a druhá pre zatratených, pričom ich od seba oddeľuje nepreklenuteľná priepasť (v. 26). Verše 23 – 31 hovoria o živote zosnulých v stave medzi smrťou a vzkriesením. Boháč bol po smrti zatratený (v. 23). Na vyjadrenie miesta, kde sa nachádza boháč a ostatní zatratení, používa svätý Lukáš slovo hades, a nie gehenna, aby takto poukázal na existenciu zatratených ľudí pred vzkriesením ich tiel. Zato gehenna označuje miesto večného zatratenia už po vzkriesení tiel. Fakt, že boháč prosí Abraháma, aby poslal Lazára k jeho piatim bratom, ktorí ešte žijú na zemi, aby ich varoval (v. 27 – 28), svedčí o tom, že boháč žije pred vzkriesením tiel. Podobenstvo o boháčovi a Lazárovi jednoznačne hovorí o posmrtnom živote." Viac na: odkaz

Takže v tom čase to ešte nebolo nebo, pokým Ježiš nebo "neotvoril", lež iná forma raju. Svedkom Jehovovým tieto biblické dôkazy v prospech nesmrteľnej, od tela odlišnej duše nevyhovujú zrejme preto, že máte inú vieru (vierouku). Preto je pochopiteľné, že reagujete na dané argumenty takým spôsobom. Teraz nemám čas, venujem sa iným veciam. Preto kto chce k tomu viac - hoci tento link na df. sk už bol: odkaz
👍: Scarllete
none
33

26. Krištof 03.11.2018, 13:09

16. Ako už dobre uviedol Step7. Dopĺňam:
"Rozhovor ukrižovaného Ježiša s kajúcim zločincom poukazuje na skutočnosť, že človek žije aj po telesnej smrti. Na prosbu kajúceho zločinca: „Ježišu, spomeň si na mňa, keď prídeš do svojho kráľovstva“ (Lk 23, 42) Ježiš odpovedá: „Veru, hovorím ti: Dnes budeš so mnou v raji“ (v. 43). Spasiteľ použil slovo raj, ktoré poukazuje na posmrtný život pred vzkriesením tiel. Keď Ježiš hovorí „dnes budeš so mnou v raji“, znamená to, že hneď po smrti, doslova „pr...

03.11.2018, 13:56
Na doplnenie k tomu, či Ježišova duchovná duša pred jeho telesným vzkriesením mohla byť s dušou kajúceho lotra v tom raji, aj keby len na krátko (do jeho vzkriesenia, otvorenia neba etc.):

"6) Všetky 4 evanjelia uvádzajú pri správe o smrti Pána na kríži formuláciu "... vypustil dušu" (Mat 27,50; Mar 15,37; Luk 23,46; Jn 19,30). Prečo by evanjelisti toto písali, keby duša po smrti umierala súčasne s telom? U Lukáša ešte tiež čítame, že Ježiš povedal: "Otče, do tvojich rúk porúčam svojho ducha!" Prečo by svoju dušu porúčal Otcovi, keby ona mala zomrieť súčasne s telom?
7) Ježiš hovorí lotrovi, ktorý bol po jeho pravici: "Veru, hovorím ti: Dnes budeš so mnou v raji!" (Luk 23,43)"
odkaz - Je tam v 1. aj viac argumentov
👍: Scarllete
none
2
02.11.2018, 00:40
2,....nerozumiem tvojej rétorike! Ty naozaj si nejaký negramotný, lebo nejak nechápeš moje otázky?
To,čo cituješ za prvé nechápem a nemá to súvis s mojou otázkou!
A už si videl ducha s kosťami a hmotným telom? Myslím v nebi?
Niečo iné je byť zhmotnený,ako to robili svojho času démoni,anjeli a aj ježiš!
Ale to je o niečom inom! A Biblia hovorí ,že "krv a telo nie sú v nebi",....JS tomu len veria!
Odpovedaj k téme!
none
3
02.11.2018, 00:41
Ale ak nevieš, tak to povedz bez okolkov!
Lebo taký text v Písme nenájdeš,ani keby si hľadal s lupou!
none
11
03.11.2018, 08:47
Začína sa tu variť nejaký divný guláš.
Aké bolo ježišove telo po jeho smrti v časde, ako sa ukazoval svojím učenníkom ????
Najprv pár faktov.
Ježiš vchádza k učeníkom cez zatvorené dvere, ale príde tomáš a vloží ruky do jeho rán a zvolá: Pán môj a boh môj.
Ježiš predsa aj jedol rybu. Je hladný: Dajte mi niečo jesť ! Ježiš sa ukazuje marii magdalene, keď prišla k hrobu a ona ho nepoznala: Myslela som, že si záhradník.Prečo ??
Prečo ???
prečo.
Ak dáme dohromady všetky tieto fakty, tak ani dnešná veda o to ani neškrtne. No ale ja, samozrejme , akože ináč,som majster sveta a všetko viem a všade som bol dvakrát a teda asi takto:
Ježiš prechádza zatvorenými dverami. To sa nedá inak vysvetliť iba pomocou teorie štverého rozmeru hmoty, ktorý ale bohužial som si vym,yslel ja sám na základe ježišovej vety v evanjeliu:Pred tým, než bol tento svet, Ja už som bol. A tiež ak zoberiem eisteinove vyjadrenie o hmote, že ak by nebol meddzihmotný prieto, tak by sme stalčili celý svet do zápalkovej krabičky a vážil by tolko isoto ako teraz, a pozrieme sa na oblohu, že kolko je priestoru medzi hmoou a tolko priestoru je aj medzi jadrom a elektronmi v atome, potom by takéto riedke hmoty sa mohli navzájom prenikať , ale určite iba za určitých poodmienok. Teda podľa vedy to nie je možné, ale podľa mňa hej, že ježiš prešiel zatvorenými dverami. ale potopm zase tomáš vloží ruky do jeho rán a jeho telo cíti ako normálnre telo, teda ako hmota hmotu, zase za určitých fyzikálnach podmienok.
Ale pred tým ho magdaléna uvidela pri hrobe a bol taký špinavý, ako záhradník, poznala ho iba po hlase. A zaujímavé, ježiš jej hovorí, nedotýkaj sa ma, ešte som nebol u svojho otca. Jžiš je vtele, ako v okamihu smrti vrátane špíny. Preto je potrebné mrtvoly umývať, ale vrátil sa od svojho otca, teda medzitým sa niekde stretol so svojím otcom a to je teraz dilemna. Bol v nebi, alebo jeho otec zostúpil k nemu ? Je isté, že podľa teorie štvrtého rozmeru sa z hmotným telom, resp. hmotné telo nemôže opustiť tento náš tretí rozmer. Teda náš vesmír, ktorý je tvorený pohybom plochy, aby vznikol priestor. Nehovorí sa o čistote, myslím prachu a hlíne, Ale je v tele,ktoré prechádza dverami, a tomáš cíti hmotu jeho tela a je hladný.
Pavol vo svojom liste píše, že ak nie je zmrtvych vzkriesenia, všetko naše konanie je márne.
Ale v akom tele ježiš vlastne vstal z mrtvych, ak porovnávbame telo s korým sa rozprávala mária magdaléna s telom v ktorom si pýta jesť a prechádza dverami. ? Že by to bola iba klinická smrť ?
Ježiš ale nezomrel na kríži na následky ukrižovania, ježiš bol zabitý rímskym vojakom, ktorý mu prebodol kopiou srdce a šok tohoto vojaka dokazuje, že ježiš bol včase bodnutia živý, v bezvedomí, ale živý. A vojak sa zhrozil. lebo si myslel že pichol kopiu do mrtveho, ale ak pichol do živého, je možné že sa z tela vyrútilo 5 až sedem litrov krvi. A tým bol zaskočený.
TZeda to je fyzický rozmer veci duchovný je: Uvidia, koho prebodli.
Takže vzhľadom k tomu, že vieme iba to, že ježiš bol u svojho otca a odtial prišiel v očistenom tele,s ranami, do ktorých vložil tomáš ruky a v tele ktoré prešlo zavretými dverami, nedá sa vylúčiť, ža by jeho fyzické telo nezostalo na zemi a mali by sa niekde náíjsť aj jeho kosti.
To všetko však sú len moje dedukcie na základe faktov z evanjelia, ale v každom prípade, najhlavnejší dôkaz o existencii ježiša vzkriesenie nemali by sme považovať ako najdôležitejší a nebolo by to ani správne, aBY BOL JEžIš DOKAZOVANý FYZICKýM SPôSOBOM, ALE ABY HO KAžDý NAšiel v sebe duchovným spôsobom.
A tak isto potom dôkazy o fatime ;sa nezakladajú na fyzic kom dokazovaní, ale hlavný dôkaz musíme hľadať v duchovnej sfére, teda bolo tam povedané, čo musí cirkev urobiť a ak neurobí príde druhá a horšia vojna, ako bola tá prvá a to sa stalo, ako blo povedané, ibaže zaplatilo za to cca 110 000 000 ľudí. a škody a strata financíí zo svetových ekonomík, atď...atď ...
none
12
03.11.2018, 09:39
Elemír,.....aj anjeli keď prišli na zem ,tak jedli a mohli robiť zázraky/aj prechádzať cez stenu a podobne,ako Ježiš/.
To len ukazuje,že naozaj Ježiš po vzkriesení sa musel zhmotniť,aby bol viditeľný učeníkom.
Tiež vieme,že po smrti tela sa stal duchovnou bytosťou/Pavol o tom píše/,ale ako som už písal.....aby bol viditeľný,musel sa zhmotniť.
A Ježiš určite zomrel, a bol 3 dni skutočne mŕtvy,v nevedomí!
Určite nemal pôvodné telo, lebo to "obetoval,vzdal sa ho za hriechy sveta!"
A do neba šiel až na 40-ty deň,ako píše Biblia!
none
16
03.11.2018, 12:12
Smrť ne neexistencia,nevedomie až do času vzkriesenia u tých ,čo majú túto nádej!/v posledný deň/
none
21
03.11.2018, 12:24
„V S[tarom] Z[ákone] nie je žiadna dichotómia [rozdelenie] tela a duše. Izraelita videl veci konkrétne, celistvo, a tak považoval ľudí za osoby, a nie za niečo zložené. Výraz nepeš [nefeš], hoci je preložený naším slovom duša, nikdy neznamená dušu ako odlišnú od tela alebo od jednotlivej osoby... Výraz [psyché] je v N[ovom] Z[ákone] slovo zodpovedajúce slovu nepeš. Môže znamenať životný princíp, samotný život alebo živú bytosť.“ — New Catholic Encyclopedia, 1967, zv. XIII, s. 449, 450.
none
36
04.11.2018, 00:50
Ja viem, že mám djhé príspeky a málokto to číta, ale v tej 17 sú fakty z evanjelia a až potom vycháídzam a dedukujem z toho.
Napríklad Zločinec, ježišove vzkriesenie, nebo a raj.
čoje to raj ? Raj to je rajská záhrada na zemi, kde žil adam s evou a tiež aj s bohom, ktorý sa veľmi rád prechádzal po tejto záhrade. Teda raj by malo byť miesto na zemi, ohradené pred zlými ľuďmi, aby sa tam nedostali, dalo by sa povedať, kus neba na zemi a teraz mi tu zas niečo napovedalo, že kus boha na zemi. Ohrada musela byť tak perfektná, že človek nemal šancu sa tam dostať a saTAN SA TAM DOSTAL IBA AK SA PEMENIL NA HADA. Teda našiel predsa niekde malú dierku, kde ako had prešiel. Satan zrejme nezničil bohu tento raj na zemi, ale boh ho zrušil pre hriech, ktorý tam bol spáchaný.
Ale to však si myslím, že nemusí byť jediný raj na zemi, alebo zostal ten istý raj s tým, že boh ho opustil a zostal na nebesich, ako sa to modlíme v otčenáši : Otče náš, ktorý si na nebesiach.
Takže ak ježiš povedal zločincovi, ešte dnes budeš soi mnou v raji, to znamená že nie v nebi, v jeho královstve, ale v raji tu na zemi. Ja som zažil na vlastnej koži dvakrát, že ak zomrie telo, respektíve v momente ako klesne tlak krvi v mozgu, duša, alebo inak povedané, vedomie človeka opúšťa telo, príde na druhú stranu, ale nášho pozemského života a ak je veriací, , je automatický vedení k tým dveram,pred ktorými som aj ja stál a čakal,až som prišiel na rad a keď som sa trepal dovnútra, ako tí predomnou, vytlačila ma z dverí nazad jedna pani v tmavom oblečení, že ty tu ešte nepatríš.
Tieto záížitky takmer navlas podobne opisujkú aj iní, ktorí sa uýmodtial vrátili.
A z tohoto ja predpokladám, prípadne dedukuijem, žepo smrti som prišiel do nejakého priestoru, ktorý tu existuje duchovne na zemi a že na zemi je paralelný svet živých a mrtvych.
Ale ježiš je niekto iný než ja, resp.my, a pozrime sa čo všetko musel stihnúť za taký krátky čas.Po smrti zostúpil do podsvetia, kto bol dobrý a spravodlívý počul jeho hlas, ostatní spali, resp,ich duše boli v stave podobnom spánku. Potom vtáva z mrtvych asi po... piatok večer a nedeľu ráno .. 36 hodinách sa ukazuje marii magdalene. Ale jeho telo je v stave v momente mreti, je zašpinený od krvi a prachu a špinavý, ako záhradník,a hovorí márii magdalene podľša Jánovho evanjelia:Už ma nedrž, veď som ešt nevysúpil k otcovi, ale choď k mojim bratom a povedz im :Vystupujem k môjmu otcovi a k vášmu otcovi k môjmu bohu a vášmu bohu.Mimochodom táto veta tiež dokazuje, že nie je boh. Ale učenníko sa zjavil: Večer v ten istý prvý deň v týždni., čo by malo byť v ten istý de), ako sa ukázal marii magdalene, vstúpil k učenníkom zatvorenými dverami,.
Dobre, ale vráťme sa ešte k ježišovej smrti.
Ja som mal preborenú pánev pri auto nehode a ležal som na nejakom drôtenom vozíku, neviem aký dlhý ča v akejsi letargii, alebo bezvedomí, lebo pred vyberaním z auta mi určite niečo pichli., Neviem nai ako ma púreložili z vozíka na nejaký operačný stôl, či postel. Vteda oni ešte nevedeli, že mám preborenú pánev do vnútra a posalili ma.pri tom som sa prebral v opbrovskej bolesti a zrazu som videl a počul, ale já som bol bolesťou tak paralyzovaný, že som nemohol ani okom mrknúť, aby som im dal najavo, že prežívam ukrutné bolesti,potom bolesť ďalej stúpala zatmelo sa mi zse všetko pred očami a znova vyšia a vyššia bolesť, až prišla čierna tmavá tma a bolesť akoby uťal, hneď na to som sa videl na posteli.nad ktorou bolo veľa prístrojov. počul som ešte, ako začali kričať: odišiel nám, atď a ja som vošiel doakejsi hustej tmaveh hmly za postelou a zrazu som sa objavil na zelenej lúke.
Teraz som si otvoril,jánovo evanjlelium, lebo ten tam priamo bol,
Potom ježiš vo vedomí, že všetko je už dokonané, povedal žíznim, dali mu k ústam špongiu a povedal je dokonané, naklonil hlavu a odovzdal ducha.
Teda takto to videl ján a takto sa to aj určite stalo.
Ale ježiš vovedomi, že už je koniec, je možné, že v tom momente sa mu zvýšili bolesti vyschlo mu vhrdlea keď povedal, že je dokonané a kvicla mu hlava, dole a toto kvicnutie mohlo spôsobiž práve ten stav, keď si všetci mysleli, že je mrtvy, ale on vlastne bol iba paralyzovaný bolesťou, ako ja na tom ÁRE, teda bol vysoko na kríži, hlavu mal dole, nemohol od bolesti ani mrknúť okom a pravdepodobne videl, ako mu vojak s kopijou prepi****e srdce.
Tento obraz jeho smrti a teda jeho prebodnutia stále takto vidím. Neviem prečo, ale ako by mi on sám vnukol, že takto to vlastne bolo. Zrejme asi aj preto ta poznámka: Uvidia, koho prebodli.
A čo sa týka života po smrti, mslím,,že tam bolo dosť času aj na to aj na to, ak teda povedal, že idem k svojmu otcovi a išiel do pozemského raja,teda paralelného sveta k tomu nážmi a na nebesia vystúpil až na ten 40 deň po smrti.

teraz sa iba domnievame,ale všetko sa dozvieme vo chvíli,ktorá je na to vopred určená.
none

najnovšie príspevky :

prevádzkuje diskusneforum.sk kontaktuj správcu diskusného fóra vytvoril dzI/O 2023 - 2024 verzia : 1.05 ( 27.4.2024 1:45 ) veľkosť : 130 690 B vygenerované za : 0.052 s unikátne zobrazenia tém : 335 509 unikátne zobrazenia blogov : 4 182 táto stránka musí používať koláčiky, aby mohla fungovať...

možnosti :

hlavná stránka nastavenia blogy todo

online účastníci :

nikto (nie) je online

hľadanie :

blog dňa :

V Biblii sa nepíše konkrétne o všetkých pozemských ríšach, mocnostiach, štátoch, úniách atď., ktoré kedy existovali, existujú či budú existovať (napr. z pohľadu času, kedy boli spisy Biblie písané) a ktoré boli, sú či budú skôr negatívne. A ktoré by ...

citát dňa :

Žena sa vydáva s nádejou, že manžela zmení. Ale on sa nemení.
Muž sa žení s nádejou, že sa žena nezmení. Ale ona sa mení.