1
|
Ježiš sa modlil, aby jeho praví nasledovníci boli „jedno“ .
Čítame o tom u Jána 17:21......."aby boli všetci jedno, tak ako si ty, Otče, v spojení so mnou a ja v spojení s tebou, aby boli aj oni v spojení s nami, aby svet uveril, že si ma ty vyslal."
Mali byť -„jedno“ v tom zmysle, že budú spolupracovať na uskutočnení toho istého zámeru, práve tak ako sú „jedno“ Ježiš a jeho Otec. Malo to byť zjavné z ich spolupráce a jednotného zmýšľania. (Ján 17:22) Pavol opisuje takúto jednotu medzi kresťanmi v 1. Korinťanom 3:6–9./citujem v závere/
Táto jednota sa prejavuje, keď kresťania spolupracujú jeden s druhým a s Bohom. (1Ko 3:8)
Kresťania teda mali byť "dokonale" zjednotení: V 23. verši Ježiš dáva dokonalú jednotu svojich nasledovníkov do súvislosti s tým, že ich Otec miluje. To je v súlade s Kolosanom 3:14, kde sa píše, že láska...... „je dokonalým putom jednoty“.
U kresťanov to znamená , že Ježišovi nasledovníci sú zjednotení v konaní, vo viere a v učení. (Rim 15:5, 6; 1Ko 1:10; Ef 4:3; Fil 1:27)
A ešte prikladám citáciu Pavlových slov,kde je jasné, že "jedno" sú všetci:........"Otec,Ježiš a kresťania"!
1 Kor., 3:6-9..........."Ja som sadil, Apollo polieval, ale Boh dával vzrast; 7 takže ani ten, kto sadí, ani ten, kto polieva, nie je nič, ale Boh, ktorý dáva vzrast. 8 A ten, kto sadí, a ten, kto polieva,........ sú jedno,....... ale každý dostane odmenu podľa vlastnej namáhavej práce. 9 Lebo sme Božími spolupracovníkmi. Vy ste Božie obrábané pole, Božia stavba."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Teda,.....sotva túto "jednotu" možno vztiahnuť na nebiblickú náuku o trojjedinom Bohu!
To je len očividný sebaklam trinitárov! A to, čo zahatáva ich cestu k "jedinému Bohu"!!!
|
|
|
3
|
|
1. Shagara 23.10.2018, 14:51
Ježiš sa modlil, aby jeho praví nasledovníci boli „jedno“ .
Čítame o tom u Jána 17:21......."aby boli všetci jedno, tak ako si ty, Otče, v spojení so mnou a ja v spojení s tebou, aby boli aj oni v spojení s nami, aby svet uveril, že si ma ty vyslal."
Mali byť -„jedno“ v tom zmysle, že budú spolupracovať na uskutočnení toho istého zámeru, práve tak ako sú „jedno“ Ježiš a jeho Otec. Malo to byť zjavné z ich spolupráce a jednotného zmýšľania. (Ján 17:22) Pavol opisuje takúto je...
▲
24.10.2018, 11:57
|
Jedno slovo alebo jeden výraz môže mať viac významov podla kontextu. Jednota medzi Synom (Slovom, Ježišom) a Otcom je podla Písma aj inej povahy než medzi ostatnými. Niektoré veci sa týkajú osobitne len vzťahu Otca a Syna, nie ostatných. Ježiš povedal: "Všetko, čo má Otec, je moje." (Jn 16, 15) Otcovi hovorí: "Všetko, čo je moje, je tvoje, a čo je tvoje, je moje." (Jn 17,10) "Kto popiera Syna, nemá ani Otca. Kto vyznáva Syna, má aj Otca." (1Jn 2, 23-24) "Kto si nectí Syna, nectí si ani Otca, ktorý ho poslal." (Jn 5. kap.) "Ježiš mu odpovedal: "Ja som cesta, pravda a život. Nik nepríde k Otcovi, iba cezo mňa. Ak poznáte mňa, budete poznať aj môjho Otca." "Nik nepozná Syna, iba Otec, ani Otca nepozná nik, iba Syn a ten, komu to Syn bude chcieť zjaviť" (Mt 11, 27). Toto sa teda týka iba Otca a Syna, nevzťahuje sa to priamo na žiadneho iného človeka či anjela. Nemožno Syna nahradiť nikým iným, či už človekom alebo anjelom. Samozrejme niektoré iné veci sa môžu týkať aj ostatných ("jednoty" ). Teda v jednom význame slova blízky vzťah jednoty môžu mať aj iní ľudia medzi sebou a Bohom; a v inom význame toho slova ide osobitne o jednotu Otca a Syna (a Ducha), ktorá sa okrem nich netýka priamo nikoho iného 🙂
|
|
|
9
|
|
3. Krištof 24.10.2018, 11:57
Jedno slovo alebo jeden výraz môže mať viac významov podla kontextu. Jednota medzi Synom (Slovom, Ježišom) a Otcom je podla Písma aj inej povahy než medzi ostatnými. Niektoré veci sa týkajú osobitne len vzťahu Otca a Syna, nie ostatných. Ježiš povedal: "Všetko, čo má Otec, je moje." (Jn 16, 15) Otcovi hovorí: "Všetko, čo je moje, je tvoje, a čo je tvoje, je moje." (Jn 17,10) "Kto popiera Syna, nemá ani Otca. Kto vyznáva Syna, má aj Otca." (1Jn 2, 23-24) "Kto si nectí Syna, nectí si ani Otca, kto...
▲
26.10.2018, 17:14
|
11,....to by som bral, ..............nebyť toho,že celá Biblia hovorí o nadradenom postavení Otca,teda Jehovu!
A to,že sú odlišnosti medzi kresťanmi a Ježišom,alebo Otcom,.....tak to je samozrejme! Ale ak majú mať kresťania "Kristovu myseľ" a ...."Jehovovú myseľ",....tak je jasné ,že tu sa daná jednota/Byť jedno/ chápe v zmysle spoločenskej jednoty, tak ako som to opísal v úvodnom príspevku! Teda, že sú "jedno" .......v konaní,myslení,cieľoch,hodnotách"!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prečo "krájať" Boha,deliť ho na časti,......ak ON sám mohol byť všade osobne svojim duchom/okrem zemi,-lebo je Večný Duch a Boh Otec sa nemôže zhmotniť//,....a na zemi v zastúpení z jeho Božích synov?!
A to,že je tu podobnosť medzi Otcom z synom,je opäť samozrejme,....lebo Ježiš je "odleskom jeho slávy",....je obrazom svojho Otca! A dokonale odzrkadľoval jeho osobnosť!
A ty Krištof ignoruješ slová Písma a Ježiša,kde sa jasne odlišuje od Otca a poukazuje na svoje nižšie postavenie od Otca!
/Hlava,.....väčší,......zrodený,......počiatok,.....zomiera,...... je skúšaný,......trpí,......atď/.
To, čo tvrdíš ty,...... z kontextu vôbec nevyplýva Krištof. Neklam sa!
|
|
|
|